Регистрация

Diageo предупреждава за по-ниска печалба заради коронавируса

Автор: Пламена Кацарова 27 февруари 2020

Разпространението на болестта в Азия удари търсенето на алкохол на континента

Най-големият производител на спиртни напитки в света Diageo предупреди, че коронавирус епидемията ще свие печалбата му през тази година с до 200 млн. паунда. Това представлява близо 5% спад спрямо предходната година и е резултат от слабото търсене на алкохол в Азия вследствие от болестта. Компанията, която стои зад брандове като Johnnie Walker, Smirnoff и Tanqueray обяви, че множество барове, хотели и ресторанти, намиращи се в огнището на заразата за били затворени, което е повлияло значително на някога бързо развиващия се китайски пазар.

Ефектът от вируса е осезаем и на други азиатски пазари. Diageo отчита спад също и в Южна Корея, Япония и Тайланд, където търговията на алкохол беше засегната, тъй като редица събития, конференции и празненства бяха отложени. Спадът в броя на пътуващите в Азия като цяло и свиването на туризма се отразиха на продажбите по летищата.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България