Регистрация

Не само мед, не просто рози

Автор: Марина Станева 14 ноември 2019

Теодора Гергова създава био ароматен продукт по рецепта от старите книги

Фотограф: Цветелина Белутова

Всичко започва с едно преместване и намерена на тавана книга с рецепти от 1907 г. "Започнах да я прелиствам, попаднах на приготвянето на меда с рози и реших да пробвам", разказва Теодора Гергова, която стои зад бранда Bee My Bloom. Това, което получава, не е просто мед, а нещо толкова ароматно "сякаш си затворил цяла розова градина в един буркан".

Всеки детайл по този продукт е направен с мерак – от логото с игра на думи Bee My Bloom, през бурканчето, наподобяващо парфюмно шишенце, до ръчно изработената дъбова капачка. "Целта е да направим нещо толкова добро, колкото е било възможно някога, преди времето да забърза - био устойчив продукт, с който да се гордеем", обяснява Теодора Гергова. Но не крие, че пътят от идеята до реализацията й се е сторил дълъг. Необходими са били около две години, за да се стабилизира продуктът. Миналата година, докато е налучквала необходимите параметри, е вкиснала 200 кг мед. Или както тя обобщава: "Имаше много опити, грешки и разочарования, докато най-накрая постигнах устойчив резултат." След като продуктът е стабилизиран, за около месец е организирала със своя съдружник, италианеца Алесандро Мерлини, компанията "АВЕ интернешънъл", а междувременно са намерили и подходящото място за производство в Ловеч.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България