С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Сготвено под вакуум

Автор: Мара Георгиева 27 август 2019

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Фотограф: Цветелина Белутова

В средата на 70-те години френският топ готвач Жорж Пралюс приготвя гъши дроб във вакуумиран пакет и установява, че дробът има по-нежен вкус и консистенция. Смята се, че Пралюс поставя началото на метода за вакуумно готвене sous-vide ("су вид" - "под вакуум"). От три години и половина по тази технология работят и българите Михаил Николов и Йонко Дяков. Те предлагат различни видове су вид меса, които се продават с марката 11 Meats. Партньорите имат претенции, че са единствени производители на този вид продукти не само в България, но и на Балканите.

И един син леген

Николов и Дяков са готвачи по професия. Когато се срещат като колеги в заведение в България, вече имат зад гърба си десетина години работа в първокласни ресторанти в Барселона, Копенхаген, Лондон, Берлин, Париж. Сприятеляват се, пасват си и през 2013-2104 г. откриват във Варна павилион за фрешове. Трупат опит и събират смелост, за да се насочат в нова пазарна ниша – производство на су вид меса, чиято технология Йонко Дяков е проучвал години преди това.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Войната на капките за нос Продуктите срещу хрема са един от малкото сегменти, които бележат двуцифрен ръст в продажбите
Ускореният пулс на Ozone.bg Компанията за онлайн търговия Ozone.bg закупи последната останала верига физически магазини за видеоигри Pulsar