Регистрация

Разклатеният автомобилен пазар в Китай поставя под въпрос бъдещето на Ford и PSA

Автор: Анина Сантова 31 юли 2019

Чуждестранните компании произвеждат много под капацитета си заради големия спад на продажбите в странатаАнина Сантова

Нестабилният пазар на автомобили в Китай оказва огромно влияние върху чуждестранните производители. Някои от компаниите произвеждат доста под капацитета си, а това предизвиква опасения, че ще трябва да се оттеглят от най-големия автомобилен пазар в света. Най-потърпевши засега са американската Ford и собственикът на Peugeot - PSA, съобщава Financial Times.

Все по-малко

Ппродукция на двете компании е доста под капацитета на мощностите им заради обрата, който настъпи миналата година на китайския автомобилен пазар и доведе до исторически ниски нива на продажбите. Според анализ на изданието заводите на Ford в Китай са оперирали с 11% от потенциалните си възможности през първата половина на годината.

За същия период продажбите на Ford в Китай са се понижили с 27% на годишна база. Съвместният завод с китайската Changan е произвел само 102 автомобила през първата половина на годината, става ясно от данни на Асоциацията на китайската автомобилна индустрия. Това означава, че използваният капацитет е паднал под 1%. Другото съвместно предприятие на компанията с Dongfeng Auto работи на 22% от капацитета си. Групата заяви, че продажбите в Китай са намалели с 62% през първото полугодие.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България