С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ценовият натиск върху лекарствата отказа "Софарма" да строи нов завод

Автор: Десислава Николова 11 юни 2019

Компанията e увеличила експорта към Русия и е започнала износ на лекарства в Ангола и Иран

Фотограф: Цветелина Белутова

Ценовият натиск за намаляване на стойността на лекарствата, който държавните регулатори упражняват, е довел до решението на най-голямата българска фармацевтична компания – "Софарма", да се откаже да строи нов завод за производство на лиофилни форми (изсушени вещества в ампули, които се разтварят и ползват в болниците). Това стана ясно на среща с инвеститорите след годишното общо събрание на компанията. По думите на Огнян Донев, председател на съвета на директорите на "Софарма", строежът на завода, за който през миналата година акционерите гласуваха да струва минимум 12 млн. лв. без ДДС, се оказва икономически нецелесъобразен. "Още през втората година ще трябва да субсидираме производството", коментира той.

Ценовата регулация, която се засили още повече през последните години с множество изисквания към производителите, доведе до изтегляне от производство и внос на 1500 лекарства за период от три години. Множество фармацевтични компании изтеглиха и нови, и утвърдени продукти, включително множество такива без аналог на пазара. По данни на асоциацията за развитие на паралелната търговия през миналата година пациентите са търсили безуспешно в аптеките около 450 лекарства и са се ориентирали да ги купуват от чужбина. "Като национално отговорен производител не сме изтеглили лекарства, но има много продукти, в които рентабилността е изключително намалена", отбеляза Донев пред акционерите.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Войната на капките за нос Продуктите срещу хрема са един от малкото сегменти, които бележат двуцифрен ръст в продажбите
JYSK откри дистрибуционен център в Божурище, в който вложи 107 млн. евро Това е осмата логистична база на датската мебелна верига в Европа