С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Приходите на "Кока-Кола" в България са достигнали общо 524 млн. лв. през 2018 г.

Автор: Мара Георгиева 29 май 2019

Компанията продължава да намалява потреблението на вода и електроенергия в производството

"Кока-кола" в България, в която влизат пет дружества, отчита общо 524 млн. лв. приходи за 2018 г. "Плащанията към доставчици се равняват на 251 млн. лв., от които 59% са към български партньори и остават в страната", съобщи на пресконференция Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" в България.

Влияние върху икономиката

Заетите в петте фирми (виж карето) са общо 2300, като само през миналата година са открити 543 нови работни места (528 през 2017 г.). За заплати през 2018 г. са изплатени общо 102 млн. лв., а осигуровките надхвърлят 10 млн. лв., уточни Юрг Буркхалтер. С всяко работно място се поддържат още седем по веригата – от производителите на суровини и съставки до хората, които продават напитките в заведения и магазини.

През миналата година са произведени над 300 млн. литра напитки в двата центъра на компанията в страната – в Костинброд (за безалкохолни напитки) и Банкя (за бутилиране на натурална минерална вода).

По-малко вода и енергия

През последните седем години компанията е понижила с 5% потреблението на вода, достигайки до 1.76 литра вода, необходими за производството на 1 литър напитка. В резултат са спестени повече от 29 млн. литра вода, което се равнява на средното годишно потребление на питейна вода на 800 българи, става ясно от официално представения доклад за устойчиво развитие на "Кока-Кола" в България за 2018 г.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Войната на капките за нос Продуктите срещу хрема са един от малкото сегменти, които бележат двуцифрен ръст в продажбите
JYSK откри дистрибуционен център в Божурище, в който вложи 107 млн. евро Това е осмата логистична база на датската мебелна верига в Европа