С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Арктическата лисица в България

Автор: Сирма Пенкова 30 април 2019

Шведската компания Fjällräven стъпи на българския пазар с първи самостоятелен магазин

Главният оперативен директор на Fenix Outdoor за района ЕМЕА Харалд Хейм
Фотограф: Цветелина Белутова

Скандинавският минималистичен стил през последните години се наложи в домовете и гардеробите на потребители от цял свят. Това доведе до значително увеличение на дистрибуцията и откриването на нови магазини на редица брандове - с изчистени линии на моделите си и често позиционирани в по-високия ценови клас.

Частица от скандинавския стил се пренася и в България, която е сред избраните страни от Източна Европа за разрастване на бизнеса на шведския бранд Fjällräven. Компанията е част от групата на Fenix Outdoor и е специализирана в производството на екипировка за дейности на открито. Въпреки това най-популярният й продукт са ученическите раници Kånken, които през последните 10 години се превръщат в предпочитан аксесоар от т.нар. милениъл поколение.

История за лисицата

Fjällräven (арктическа лисица - от шведски) е най-голямата скандинавска компания за облекла и екипировка за дейности на открито, създадена през 60-те години в Швеция. Началото й поставя Оке Нордин, а първият продукт под бранда е именно раницата Kånken. "Шведският министър на здравеопазването разбира, че 80% от населението има проблеми с гръбначния стълб, като според проучване тогава проблемите започвали още при учениците, защото носили чанти през едно рамо", разказва пред "Капитал" Халард Хейм, главен оперативен директор на Fenix Outdoor за региона на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA). Така основателят на Fjällräven решава да направи лека раница с изчистен дизайн, която може да побере всичко, необходимо на учениците.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София