Регистрация

Билкова рецепта за бизнес

Автор: Мара Георгиева 23 ноември 2018

Софийската фирма, произвеждаща козметика с марката Bilka, минава през много трансформации и трудности

Фотограф: Цветелина Белутова

И до ден днешен, когато вали дъжд, Мила Златкова - акционер и управител на софийската "Билка лайфстайл", заспива трудно. Причината е стресът от две поредни наводнения, които преди повече от 12 години извеждат фирмената фабрика извън строя. Историята на българската компания, която продава в страната и зад граница козметика с марката Bilka, започва през 1992 г. под името "Милдекс".

В началото е търговията

Мила Златкова е завършила гимназия в Москва, където по това време работят родителите й. Връща се в София и се дипломира със специалност "Икономика на търговията". Започва работа във външнотърговско дружество, където научава основните на търговията зад граница - внос, износ, бартерни операции. Времето добавя тънкостите в занаята.
1990 е годината на големите промени. Отделът на Мила Златкова се трансформира в държавна фирма, която предлага централизирани услуги за туристическите обекти. С времето обаче тези обекти преминават в частни ръце и работата намалява. Златкова се мести в нова фирма, където пак се занимава с външнотърговски операции, но остава там само три месеца. Съученик от Москва й предлага делово партньорство. В резултат през 1992 г. съдът регистрира "Милдекс" ООД.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души