С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-големите фармацевтични компании: По традиция с двуцифрен ръст

Автор: Десислава Николова 02 октомври 2018

Продажбите на лекарства отново се увеличават, нагоре са и приходите на лидерите в сектора. И двата показателя растат с 11%

Фотограф: Цветелина Белутова

Статията е част от класацията "Капитал 100". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат на www.capital.bg/k100/buy/.

Двуцифрените ръстове в продажбите в стойност обикновено имат различни обяснения. 2017 година е поредната, в която фармацевтичният пазар в България се ускорява - ръстът в приходите от продажби е 11% в стойност по данни на световната организация IQVIA. През миналата година само продажбите на лекарства по цени на едро, без аптечните надценки от около 15-20%, се изчислява на 3.164 млрд. лв. Точно с 11% растат и приходите на най-големите 15 компании в сектор фармация (вижте таблицата тук). В класацията обаче влизат и чуждестранни и български търговци, както и производители, най-често с фокус външни пазари.

Десет от 15-те дружества в класацията са търговци. А вътрешните продажби пак растат, движени от
онкологичните лекарства (със скок от 14%), грипните епидемии и като цяло – непосрещнатите нужди на множество хронично болни пациенти. Това, както и консолидацията в сектора, са причина за продължаващия забележим ръст в продажбите на фармацевтичните компании в подреждането.

Отново почти всички компании в класацията са печеливши, като средната рентабилност от над 8% е по-висока от тази в останалите сектори. По-висок марж на печалбата традиционно имат производителите.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София