Регистрация

Модно е да си от България

Автор: Мара Георгиева 01 октомври 2018

Теодора и Павел Лозанови създават Bogdar в средата на 2015 г., днес марката е забелязана от Vogue и Marie Claire

Теодора и Павел Лозанови
Фотограф: Надежда Чипева

Масовият шивашки бизнес в България е по формулата ишлеме за друга марка. Бутиковият вариант на семейство Теодора и Павел Лозанови е различен - те стартират бранда за женско облекло Bogdar в Барселона, но днес го управляват от София, като шиенето е от ателие във Видин. Бизнесът им тръгва лесно - заради семейната шивашка фабрика на родителите на Павел Лозанов и заради маркетинг уменията на двамата млади предприемачи. Целта е високият сегмент. А за успеха може да се съди по изданията, които са забелязали Bogdar: Vogue, Marie Claire и т.н.

Семейната основа

Теодора Лозанова е завършила бизнес икономика и финанси в Манчестър, а Павел Лозанов – политика с международни отношения в Лондон. Познават се от немската гимназия в София, а от две години са семейство. И двамата са магистри от бизнес училището ESADE в Барселона – тя по международен мениджмънт, той – по маркетинг мениджмънт.

Семейната среда прави професионалния път на Павел Лозанов "лесен и очевиден". Баща му Иван Лозанов участва в приватизацията и от години управлява шивашката фабрика "Димана" в Харманли. Освен това е съдружник в още една компания от бранша – "Бдинтекс" във Видин. Майката Росица Лозанова управлява четири магазина в София и един в Пловдив за продажба на ризи под собствената марка "Брунели". "Участвах във фамилния бизнес, но винаги съм знаел, че искам да имам собствена марка за дрехи", казва Павел Лозанов.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България