Renault успя да върне към печалба производителя на "Лада"
Несигурна инвестиция
Въпреки сериозните инвестиции през последните години "Лада" дълго време не се справяше добре на руския пазар. По време на социализма "Лада" имаше пазарен дял от 80% главно поради липсата на алтернативи. Когато Renault започна да инвестира в "Лада", този дял беше 22%, за да спадне до 16% през 2014 г.
През 2018 г. обаче ситуацията започна да се променя. Пазарният дял на "Лада" се е повишил до 20%, което отново я прави най-популярния автомобилен бранд в Русия. Продажбите са се покачили с 21%, а оперативният марж на АвтоВАЗ е 7.1%. Благодарение на компаниите в алианса - Nissan и Mitsubishi, както и на "Лада", Renault контролира 36% от руския автомобилен пазар. От април френската компания държи контролния пакет акции от 51% в АвтоВАЗ.
Целият текст е тук