Регистрация

Renault успя да върне към печалба производителя на "Лада"

Автор: Деян Димитров 27 септември 2018

За последните десет години френската компания е вложила 2 млрд. долара в АвтоВАЗ

Reuters

През последното десетилетие френският автомобилен производител Renault е инвестирал 2 млрд. долара в бранда на "Лада", а през април тази година придоби и контролиращ дял в АвтоВАЗ, компанията - производител на руската марка. Тази година руската компания регистрира печалба за пръв път от 2011 г. "Лада" също така е увеличила пазарния си дял, за да стане най-успешният бранд на руския автомобилен пазар, пише Bloomberg. Прекратяването на свободното падане на "Лада" се случва в резултат на предприетото преструктуриране от страна на Renault, затягане на контрола на качеството и съкращения на повече от половината работна ръка в АвтоВАЗ.

Несигурна инвестиция

Въпреки сериозните инвестиции през последните години "Лада" дълго време не се справяше добре на руския пазар. По време на социализма "Лада" имаше пазарен дял от 80% главно поради липсата на алтернативи. Когато Renault започна да инвестира в "Лада", този дял беше 22%, за да спадне до 16% през 2014 г.

През 2018 г. обаче ситуацията започна да се променя. Пазарният дял на "Лада" се е повишил до 20%, което отново я прави най-популярния автомобилен бранд в Русия. Продажбите са се покачили с 21%, а оперативният марж на АвтоВАЗ е 7.1%. Благодарение на компаниите в алианса - Nissan и Mitsubishi, както и на "Лада", Renault контролира 36% от руския автомобилен пазар. От април френската компания държи контролния пакет акции от 51% в АвтоВАЗ.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Интервю | Аксиния Баева: Кражбите в магазините скачат за година с 20-30% Държавата бездейства, а бизнесът трупа загуби, казва зам.-председателят на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на "Спорт депо", пред "Капитал"