Регистрация

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Автор: Тодор Тодоров 25 септември 2018

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

Shutterstock

Крафт бирата в България по оценка на пазара и по данните на Съюза на пивоварите няма и 1% дял в общата консумация, която е 5.6 млн. хектолитра според агенция "Митници". Този малък дял се разпределя между няколко местни производители, български брандове, които се варят в чужбина, внос и заведения със собствени инсталации.

Безспорно обаче е едно - продажбите в последните две-три години растат значително, а представителите на сектора споделят, че това, което в началото са продавали за месеци, сега реализират за седмици. Това говори за раздвижване на пазара и растящ интерес, без, разбира се, да пренебрегваме факта, че базата за сравнение е много ниска, а оборотите са твърде малки - често десетки или стотици хиляди на година на фона на милионните приходи в промишлената пивоварна индустрия.

"Пазарът в България расте. Преди няколко години почти нямаше малки пивоварни, нямаше и предлагане. Сега вече има магазинчета, барове и пивоварни, които предлагат различна бира. Българска или вносна - крафт бирата се търси", казва Йордан Ченков от сливенската "Трима и двама". Както и мнозина други, той започва като домашен пивововар и постепенно с времето надгражда до малко производство. "Продажбите се удвояват всеки месец", казва Борислав Минков от Hills, който заедно с Александър Страшилов създава пивоварната в Перущица.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Интервю | Аксиния Баева: Кражбите в магазините скачат за година с 20-30% Държавата бездейства, а бизнесът трупа загуби, казва зам.-председателят на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на "Спорт депо", пред "Капитал"