С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Как се справя Nestle с променящата се хранителна индустрия

Автор: Цветан Кръстев 05 юли 2018

Швейцарският гигант свива разходите и купува конкуренти, за да преодолее забавянето на продажбите

През 2017 г. швейцарският хранителен гигант Nestle генерира приходи от 91 млрд. долара, като по този показател групата изпреварва японския конгломерат Sony и се доближава до руската енергийна компания Gazprom. Въпреки това продажбите на Nestle, чиито брандове включват KitKat, Perrier и Purina, се забавят, тъй като малки конкурентни фирми и стартъпи отнемат от пазарния ѝ дял. През изминалата година стойността на акциите на хранителната компания се е понижила с над 9%, обобщава Financial Times.

Предизвикателствата пред Nestle

От своя страна ръководството на Nestle, която развива успешен бизнес и в България, е амбицирано да се справи с предизвикателствата в променящата се хранителна индустрия. Поради това компанията свива разходите си и купува конкуренти. Според някои анализатори рецептата за успех е продуктите да отговарят на вкуса и предпочитанията на следващото поколение потребители.

Годишният бюджет на швейцарската компания за разработване на продукти е 1.7 млрд. швейцарски франка. "Целта ни е да създаваме и управляваме печеливши продукти", коментира Марк Шнайдер, изпълнителен директор на Nestle.

Успехът или неуспехът на Nestle ще служи за пример на всички играчи в хранителния бранш, където големите компании, доминирали десетилетия, се чувстват застрашени от по-малки конкуренти.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София