Регистрация

Цел 2025: Събиране на 90% от РЕТ бутилките

Автор: Мара Георгиева 25 юни 2018

Европейската бутилираща асоциация, в която членува и българска, смята да осигури повторна употреба на 25% от рециклираните опаковки

Патриша Фоселард и Жан-Пиер Дефиз обявиха целите на европейската бутилираща индустрия в подкрепа на околната среда
[АПБНБ]

Европейската бутилираща индустрия си поставя за цел до 2025 г. да осигури 90% събираемост на пластмасовите опаковки (РЕТ), а в Германия, Дания и Норвегия – до 98%. Освен това компаниите в сектора ще гарантират повторна употреба на 25% от рециклираните опаковки. Това е част от приноса на индустрията към кръговата икономика, съобщи на пресконференция Жан-Пиер Дефиз, президент на Европейската федерация на бутилираните води (EFBW), която за първи път проведе своята Генерална асамблея в София.

EFBW обединява 26 национални браншови асоциации, които представляват почти 600 производителя на натурални минерални и изворни води в цяла Европа, както и седем компании – индивидуални членове.

"Всички използвани от нас опаковки (стъкло, PET и алуминий) са рециклируеми. Средно почти 60% от PET бутилките, пуснати на европейския пазар, се събират за рециклиране, а PET е с най-високата степен на рециклиране спрямо всяка друга пластмасова опаковка, използвана в Европа. Проблемът е, че много често тези толкова ценни бутилки не се събират или се изхвърлят заедно с битовия отпадък. Надяваме се да подобрим нивата на събираемост, както и процеса на сортиране и рециклиране, за да постигнем видими резултати и да сме сигурни, че нашите бутилки живеят втори живот", коментира Патриша Фоселард, генерален секретар на EFBW.

Събираемост в България - над 46%

Бутилиращите компании в страната членуват в организации за оползотворяване на отпадъци, които събират и рециклират опаковки. "Вноските на предприятията - наши членове, в тези организации са 4.5 млн. лв. годишно", уточни Жана Величкова, председател на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, която е член на EFBW.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души