Регистрация

"Градус" премери борсовата температура

Автор: Гергана Михайлова, Тодор Тодоров 22 юни 2018

Хранителният холдинг набра над 80 млн. лв. от борсата и показа, че финансирането през БФБ е възможно

Изпълнителният директор на "Градус" Ангел Ангелов
Фотограф: Надежда Чипева

Сривът на акциите след 2008 г., лошите примери в корпоративното управление, спорните регулатори и напускането на чуждите инвеститори направиха борсовия пазар в България крайно неатрактивен за набиране на капитал, а едва шепа компании се престрашиха да качат свои акции за последните 10 години. Тази седмица се случи промяна - производителят на пилешко месо и продукти "Градус" успя да набере 81 млн. лв. от пазара. Половината от тях влизат в компанията за инвестиции, а другите - в досегашните акционери, които се разделят с част от дяловете си - братята Иван и Лука Ангелови. Компанията имаше дори по-амбициозен план - за около 100 млн. лв. Въпреки по-малката сума собствениците и мениджмънтът оценяват операцията като успешна, тъй като напълно покрива инвестиционните им намерения. Излизането на компания от такъв мащаб на борсата (с приходи за 250 млн. лв. и 40 млн. печалба), привлеченият ресурс и попадането й в топ 3 по капитализация с 440 млн. лв. са добър сигнал за борсата. Но без еуфорията, че всички проблеми на капиталовия пазар са решени.

Кой повярва

В увеличението на капитала на "Градус" се включиха общо над хиляда институционални и малки инвеститори, които купиха акции в двата дни на предлагането в над 1400 сделки.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души