С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Да сглобиш империя

Автор: Мария Иванова 02 февруари 2018

Как създателят на IKEA Ингвар Кампрад превърна малката си компания за каталожна търговия в глобален мебелен гигант

"Имам толкова работа за вършене и никакво време за умиране."

През последните няколко години репликата на създателя на IKEA Ингвар Кампрад, изречена пред швейцарското бизнес списание Bilanz през 2012 г., обикаля социалните мрежи като вдъхновяващ цитат и източник на мотивация. Поводът за нея тогава са спекулации в шведски медии, че един от най-известните предприемачи на изминалия век възнамерява да предаде щафетата на тримата си синове Петер, Йонас и Матиас.

Няколко месеца след интервюто си Кампрад все пак даде на децата си по-изразена роля в управлението на семейния бизнес и напусна борда, който контролира марката IKEA. До самата си смърт в края на януари 2018 г. на 91-годишна възраст обаче той остана главно действащо лице във вземането на решения в компанията, която основава още като тийнейджър и която с времето преобразява търговията на дребно в световен мащаб.

Историята на живота на Кампрад е тясно свързана с компанията, която основава на 17-годишна възраст в семейната ферма. Работната му етика, пестеливостта и практичният му стил остават в ядрото на корпоративната идентичност на групата и до днес. А погрешните му стъпки в живота, включително и флиртове с нацизма в младежките му години, така и не засягат IKEA, която е една от най-разпознаваемите марки в света. С течение на времето компанията превръща създателя си в изключително богат човек, макар и оценките за състоянието му да варират в широки граници – от малко над 100 млн. долара до близо 60 млрд. долара към смъртта му.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София