Регистрация

Завод за "Горнооряховски суджук" расте с инвестиция за 1.5 млн. лв.

Автор: Мара Георгиева 13 ноември 2017

Месопреработващата фирма "Стефанов-Ив.Стефанов-04" е една от четирите, които имат право да произвеждат продукта

Месопреработващата фирма "Стефанов - Ив.Стефанов-04" разширява производственото си предприятие в Горна Оряховица. Компанията е една от четирите, които имат право да произвеждат "Горнооряховски суджук" – първото защитено в Брюксел българско географско указание.

Само в Горна Оряховица

"Стефанов - Ив.Стефанов-04" предлага продукцията си на пазара от 1998 г. и притежава две производствени бази – в с. Драгижево и в Горна Оряховица, като втората е изградена през 2015 г. специално и единствено за "Горнооряховски суджук".

"Сега предприятието в Горна Оряховица е с капацитет от четири тона на седмица готов продукт, а заетите в него са 15. Разширението ще ни позволи да увеличим с 400 кв. м производствените площи, да увеличим капацитета до седем тона на седмица и да открием поне пет нови работни места. Направените досега инвестиции са за 1.5 млн. лв.", коментира за "Капитал" собственикът Иван Стефанов.

През декември 2011 г. "Горнооряховски суджук" бе вписан като защитено географско указание в европейския регистър. Така над двегодишната процедура завърши с българска премиера в списъка с национални храни, признати в Брюксел. След защитата право да произвеждат продукта имат само четири предприятия, чиито производствени бази са в Горна Оряховица: ЕТ "Стефмарк – Стефан Марков", "Р.А. – 03 – Боби", "Родопа–Горна Оряховица-96" и "Стефанов - Ив.Стефанов-04". Първите три, обединени в сдружение "Раховец 2007", бяха инициатори на процедурата по вписване в европейския регистър. "Стефанов - Ив.Стефанов-04" получава право да произвежда, след като изгражда производствена база в Горна Оряховица.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България