С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Производителят на шоколадови изделия Ferrero празнува 70 години

Автор: Регал 21 декември 2016 , 1 коментар
Емблематичният течен шоколад Nutella на компанията като количество се равнява всяка година на теглото на "Емпайър Стейт Билдинг"

Производителят на шоколадови изделия Фереро (Ferrero), който тази година става на 70 години, поглъща една трета от световното производство на лешници, а емблематичният му течен шоколад Нутела (Nutella) като количество се равнява всяка година на теглото на Емпайър Стейт Билдинг, информира Франс прес, цитирана от БТА.

Историята на Фереро започва през 1946 година в малкото италианско градче Алба в северната област Пиемонте. Веднага след войната на сладкаря Пиетро Фереро му хрумнала идеята да използва лешници вместо шоколад - рядък и много по-скъп продукт, за да произвежда шоколадовия крем за мазане на филии. Така се ражда деликатесът, който няколко години по-късно ще се казва Нутела.

Сега всеки ден в огромния завод в Алба, с площ от 340 000 квадратни метра или колкото 50 футболни игрища, се произвеждат по два милиона бурканчета Нутела - от малки по 15-грамови до 3-килограмови буркани.
За да влезе човек в завода, трябва да обясни кой е и защо е дошъл. Не се разрешават телефони и фотоапарати. Задължително е носенето на престилка и санитарна шапка.

Предприятието е ултрамодерно, производствените линии са вътрешна разработка, дело на инженерите на компанията.

Рецептата за производството на Нутела грижливо се пази в тайна. Посетителят вижда само как кремообразната смес се излива в прозрачни буркани, които поемат след това по веригата за етикетиране.

Нещо магическо има обаче в производството на бонбоните Фереро Роше (Ferrero Rocher): бисквита във форма на купичка се пълни с Нутела, в средата се поставя цял лешник, след което се слепва с друга бисквитена купичка, за да се оформи топче, а то се овалва в настъргани лешници и шоколад - и всичко това се прави от машина.

Така всеки ден от фабриката в Алба излизат по двайсет и четири милиона бонбона Фереро Роше в пикови периоди, както е сега, преди Коледа. За всеки от тях се използват по четири лешника - един в средата и три за течния шоколад и обвивката. Това прави по 100 милиона лешника на ден само в това предприятие. А групата има 22 завода в цял свят, така че тя поглъща една трета от световното производство на лешници, подчертава директорът на Фереро в Италия Франческо Паоло Фулчи.

Що се отнася до какаото, третата по големина в света компания за сладкарски изделия купува по 120 000 тона зърна годишно.

Микеле Фереро, който почина през 2015 година, след като беше начело на предприятието в продължение на 40 години, беше обсебен от мисълта да се знае произходът на всяка суровина. Това е приоритет за Фереро от 70 години, изтъква Лоран Кремона, който отговаря за марката Нутела в цял свят.

За 10 години Фереро е удвоил оборота си до 10 милиарда евро, а служителите му са над 40 000. Продуктите му се продават в 170 страни, а Нутела има 32 милиона привърженици във Фейсбук.

Компанията е изцяло семейна собственост и винаги е страняла от борсата и от придобиването на други предприятия, развивайки се единствено чрез органичен растеж.

От 2014 година обаче тази стратегия беше променена, като Фереро купи първо турската група Олтан (Oltan), специализирана в доставката на лешници, а след това през 2015 година придоби британския производител на шоколади Торнтънс (Thorntons). Тази есен прибави в портфейла си и Делакр (Delacre) с прочутите му бисквитени пури - така наречените Руски цигари (Cigarettes Russes), за да стъпи и на пазара за качествени бисквити, който не е така пренаситен като шоколадовия

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ново място: Смесен магазин "Зоя" Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"