С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Теси" инвестира 15 млн. лв. в нов завод

Автор: Капитал 25 април 2016
Шуменското производствено звено на "Фикосота" се разширява с фабрика за бойлери.

Фотограф: Цветелина Белутова

Името на една от големите български групи - "Фикосота", се родило като съкращение от финанси, компютри, софтуер и търговия, защото звучало добре, а двамата основатели Жечко и Красен Кюркчиеви не знаели с какъв точно бизнес ще се занимават. Днес холдингът има три основни направления на производство - битови ел. уреди, почистващи препарати и храни. Е, никое не е от идеите при корпоративното кръщене, но пък и трите растат устойчиво вече почти 20 години.

След дни например шуменското производствено звено на групата ще се разшири с нова фабрика - за бойлери. С инвестицията от 15 млн. лв. поделението за уреди "Теси" ще се удвои и ще може да произвежда над 1 млн. бойлера годишно. Основно за износ, защото тук компанията вече държи 40% от пазара.

Новото предприятие ще е на шест хиляди квадратни метра застроена площ и ще произвежда 550 хил. електрически бойлера годишно. За строителството е използвано банково и собствено финансиране. Оборудването вече е монтирано, приключват и 72-часовите проби на линиите. Обучението на новоназначените 80 души започна още през миналата година, уточни собственикът на компанията Жечко Кюркчиев.

Новата инвестиция заедно с действащия завод и с логистичния терминал на "Теси" оформят общо 16 хил. кв.м застроени пространства на eдна от работните площадки на дружеството в Шумен, където се произвеждат електрически бойлери с марката ТЕСИ.

"Капацитетът ни беше недостатъчен и затова трябваше да работим на три смени седем дни в седмицата, за да посрещнем поръчките. Целта ни е с двата завода да произвеждаме над един милион бойлера годишно при двусменен режим на работа за пет работни дни в седмицата. Освен това ще можем да предложим изделия от ново поколение, което беше невъзможно при сега действащите мощности", обясни Жечко Кюркчиев.

Началото на компанията е поставено през 1991 г. от братята Жечко и Красен Кюркчиеви, които създават търговската верига "Астра". Фирмата се нарича "Фикосота" (преименувана през 2007 г. на "Теси") и през 1993 г. е избрана за изключителен представител на продуктите на De’Longhi Group за България. Три години по-късно Кюркчиеви приватизират фабриката за отоплителни уреди "Устрем" в Смядово, откъдето са родом. През 1996 г. регистрират марката Tesy, а от 1997 г. в Шумен започва производството и на електрически бойлери. "Топлите" уреди се управляват от Жечко Кюркчиев, а брат му Красен Кюркчиев развива "Фикосота" в други сегменти - от перилни и почистващи препарати, през снаксове и млечни продукти до козметика. Иначе собствеността навсякъде още е поделена между двамата.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
"Севан": Потреблението на зърно по света ще скочи с 5-10% заради коронавируса От компанията износител очакват заради презапасяване и изчерпване на резервите търсенето да се повиши
eBay отложи с месец таксите за търговци заради пандемията Онлайн платформата няма да снижава рейнинги на търговци в затруднение заради COVID-19