С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Продажбите на бира през шестмесечието: спад в обем, ръст в стойност

Автор: Мара Георгиева 30 октомври 2019

Сред най-често консумираните марки са "Пиринско", "Ариана", "Каменица" и "Шуменско", показва онлайн проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria

Фотограф: Георги Кожухаров

Продажбите на бира в обем през първото полугодие падат с около 2% в сравнение със същия период на 2018, но пък в стойност нарастват с 1.5%, отчита Nielsen. Причина за ръста е намаляващият интерес към големите разфасовки и увеличаващата се популярност на бирите в кен, чиято цена за литър е по-висока. За сравнение - според данните на Агенция "Митници" през 2018 г. в страната бяха продадени 5.560 млн. хектолитра бира, което е с 1.6% повече в сравнение с 2017 г.

Като цяло финансовите данни за този пазар не са особено подробни. Съюзът на пивоварите пуска официална информация за продажбите веднъж в годината, но без разбивка за пазарни дялове. Отделните компании в свои съобщения се позовават на данни на Nielsen, за които си плащат.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ikea и H&M увеличават рисковите си инвестиции Шведските ритейл търговци инвестират стотици милиони евро в стартиращи компании, за да устоят на смущенията в сектора