Регистрация

Емили Френч: От търговската война на зърнените пазари печелят малките производители, включително България

Автор: Деян Димитров 27 септември 2019

Основателят и управляващ директор на ConsiliAgra Емили Френч пред "Капитал"

[Grain-academy.com]

Визитка
Емили Френч е основател и управляващ директор на ConsiliAgra - американска консултантска компания, която е фокусирана върху глобалните пазари за зърнени и маслодайни култури. Тя има задълбочени познания за тези пазари и се занимава с прогнози и риск мениджмънт за зърнената индустрия. Клиентите на компанията включват търговски компании и брокери, хедж фондове и организации с нестопанска цел. Емили Френч ще е един от основните лектори на международната конференция, посветена на тенденциите на пазарите на зърнени и маслодайни култури - "Зърнена академия 2019", която ще се състои на 31 октомври в к.к. Златни пясъци. Форумът ще се проведе за четвърта поредна година.

Как са се променили световните пазари на зърнени и маслодайни култури през последните 12 месеца? Кои са новите страни с растеж и най-големите победители от търговската война?

- Всяка държава, която произвежда основни земеделски стоки, които се отглеждат в САЩ и се продават в Китай - като царевица, сорго и соя, печели. Практически с поведението си Китай им казва: "Моля, отглеждайте соя вместо пшеница, царевица или ечемик. Ние ще купуваме от вас тези стоки и ще инвестираме пари във вашата инфраструктура". Пекин например е най-големият купувач в света на соя. Тази година Китай е закупил 82 млн. тона соя, а следващият най-голям купувач – ЕС, 15 млн. тона. Ако Китай обяви, че няма да купува повече американска соя или царевица, победителите са бразилските, аржентинските и руските фермери. Украинските производители на царевица също печелят, защото Китай изкупува огромни количества царевица от страната.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души