С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Colliers: Зоните за хранене в софийските молове могат да предложат и повече

Делът им от общите площи е колкото в европейските центрове преди десет години, миксът на заведенията е актуален

Автор: Боряна Генчева 06 юни 2019

Фотограф: Юлия Лазарова

Има какво още да се желае от зоните за храни и напитки в софийските молове. Делът на сектора food&beverage (F&B) в търговските центрове в столицата е от два до три пъти по-малък в сравнение с този в моловете в повечето европейски градове. Това показва доклад на Colliers International, като под храни и напитки от компанията разбират будките за импулсни стоки, кафенета и заведения за хранене (включително и за бързо хранене).

Десет години назад

В София общата квадратура за храни и напитки в осемте търговски центъра, разгледани от компанията, е около 6% средно, или 20 хил. кв.м. За сравнение, в моловете в Европа преди десетилетие делът на сектора "храни и напитки" е около 5%. В момента той е 10-15% от общата им търговска площ, а се очаква до 2025 г. да достигне до 20%.

В София най-голям дял площите имат обектите за храни и напитки в Paradise Center - 8%. Над 6% е той в Mall of Sofia, малко над 4% - в The Mall, Serdika Center, Bulgaria Mall, 4% в Sofia Ring Mall и Park Center около 1% в Mega Mall. Традиционно компаниите в сектора са разположени главно в зоната за хранене - т.нар. фууд корт.

Цялата статия може да прочетете в "Капитал".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Продажбите на Jumbo в България са нараснали с над 20% Отчетът на гръцката група показва, че годишният оборот в страната е достигнал 85.6 млн. евро