Регистрация

ЕК отпуска близо 200 млн. евро за реклама на храни

Автор: Деница Ватева 21 януари 2019

Промоционални програми от всички държави членки ще се приемат до април

Фотограф: Юлия Лазарова

Европейската комисия ще отпусне близо 200 млн. евро за промоция на храни през 2019 г., като вече се приемат и проекти от кандидати. Средствата са увеличени спрямо миналата година, а основен фокус ще бъдат онези програми, които са насочени към трети държави с висок икономически растеж, както и представящи продукти със защитени наименования и от определени сектори в рамките на ЕС.

Кандидатстването по програмата е до април, а класираните ще бъдат обявени през есента. Досега български организации са спечелили около 30 проекта за реклама на храни.

Какво се финансира

ЕК обяви покана за подаване на проекти за промоция на храни, като крайният срок за това е 16 април. Състезанието е между проекти от всички държави членки, като резултатите ще бъдат обявени през есента. През тази година ще бъдат отпуснати 191.6 млн. евро за реклама на храни, което е увеличение спрямо 2018 г. Тогава бяха отделени 179 млн. евро.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души