Пазари

Американски двубой с дъвки

Мара Георгиева 10 декември 2018, 10:09

От десетилетие малкият български пазар на дъвки има един почти абсолютен монополист - американската Wrigley държи 90% от него. Световният №1 лесно разбиваше всякакъв опит за видима конкуренция. От месец друг американски гигант - Mondelez, реши да опита сблъсък и да навлезе на пазара с дъвките си Halls. Оборотите на този пазар не са велики - около 40 млн. лв. за 2017 г. Но печалбите изглеждат вкусни - пазарният лидер години наред отчиташе чисти маржове от 35-40%. А и след 10 години криза и спад в продажбите от тази година консумацията расте, макар и не грандиозно. И докато в развития свят модата на дъвките минава и заради свиването на пушачите, развиващите се държави са новият терен за битка на гигантите в сектора.

Вече и в България

Mondelez, световен вицешампион при дъвките, има няколко глобални марки: Halls, Trident, Stimorol, Hollywood и V6. Досега обаче корпорацията не ги предлагаше в България. Сега тя навлиза едновременно на 10 пазара – в Румъния, България, държавите в бивша Югославия, Албания, с дъвки и бонбони Halls.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK