Пазарът на сладолед - концентрация и повече премиум продукти
Близо 77.5 млн. лв. са общите продажби на компаниите, които през 2017 г. са декларирали, че произвеждат сладолед. Това, сравнено с година по-рано, е спад от 13.6%. В тази категория влизат общо 21 компании, а данните са на базата на целогодишния им бизнес.
Ако се погледнат данните на маркетинговата агенция Nielsen, картината е малко по-позитивна. Според тях пазарът не намалява, а расте с 16.2% в стойност и е достигнал 91 млн. В обем увеличението е 10.7%. Една вероятна причина за разминаването в данните е, че в първия случай компании сами са декларирали продажбите си за цялата година, а във втория агенцията наблюдава пазара само през четири месеца в годината – от май до август. Данните на Nielsen не включват още продажбите на насипен сладолед, от машини, в сезонни туристически обекти. Статистиката не хваща и продажбите в сивия сектор. По тези две причини представители на бранша твърдят, че пазарът на сладолед в страната се оценява на 100 - 160 млн. лв. годишно.
Импулсни и на клечка
Според данните на агенция Nielsen импулсните сладоледи (на клечка, фунийка, чашка) са най-търсени, като продажбите им нарастват с 15.9% и надхвърлят 60.6 млн. лв.
Целият текст заедно таблиците е тук