С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

КЗК откри, че производителите имат плюсове и минуси от работата с веригите

Автор: Мара Георгиева 08 август 2018

Анализът, изготвян над година, има само една препоръка - страните да си говорят

Фотограф: Надежда Чипева

Над една година Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) анализира пазара на дребно с храни. Сега тя публикува документ, в който е попитала страните - производители и браншови организации, как се чувстват от работата си с веригите и е изброила плюсовете и минусите от това да продаваш в тези обекти. А единственият извод и препоръка граничи с абсурд: да има конструктивен диалог между търговците и организациите на производителите.

Въпреки че не се открива проблем, веригите са едни от най-често глобяваните от комисията дружества, като санкциите са солидни заради големите обороти.

Да откриеш топлата вода

Дистрибуцията на продукция чрез търговските вериги осигурява за значителна част от доставчиците възможност за реализиране на големи обеми. Освен това гарантира по-висока сигурност при периодичните плащания и по-добро позициониране на стоките. Сред плюсовете са и разширените възможности за достигане до чужди пазари, пише в анализа.

Проучването обхваща периода 2015-2016 г. и първото тримесечие на 2017 г. Целта му е да даде обща представа за механизмите на договаряне и политиката при определяне на доставните и продажните цени на стоките със собствени марки на търговските вериги и на стоките с марки на производител. За изготвянето на анализа КЗК е изискала информация от седем търговски вериги и 72 фирми, от държавни ведомства, браншови и работодателски организации.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София