С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Проверка установи двоен стандарт в храните за българския и за западните пазари

Автор: Мара Георгиева 29 юни 2017 , 1 коментар

Налице са и вкусови, и ценови разлики при проверените продукти, съобщи министър Румен Порожанов

Фотограф: Анелия Николова

Има вкусови и ценови разлики между продуктите, изследвани от агенцията по безопасност на храните, които се продават на българския пазар и в страните от Западна Европа. Различия са открити при 20% от проверените храни. Това стана ясно от изявление на земеделския министър Румен Порожанов след заседението на Министерския съвет в сряда.

Сравнителният анализ на качеството на храните беше провокиран от изнесени данни на потребителски организации в други източноевропейски страни за наличие на разлики в качеството на хранителни продукти, произведени от един и същ производител и предлагани на различни пазари.

Изследвани са 31 продукта

Направени са лабораторни сравнителни изследвания на 31 продукта в пет категории (месни, млечни, шоколадови изделия, безалкохолни напитки и плодови сокове, храни за бебета и деца), закупени от една и съща търговска верига в Австрия, Германия и България.

Седем от проверените продукти са с различно съдържание на съставките (изписано върху опаковките) за българския и за западните пазари, съобщи Румен Порожанов. По думите му органолептичното изследване (вкус, консистенция и др.) показва определени разлики в три продукта. Физико-химичният анализ обаче отчита незначителни отклонения в рамките на допустимото, съобщи още земеделският министър. Той отказа да посочи конкретни марки, а по-късно от пресцентъра на министерството изпратиха допълнително информация за конкретни резултати от анализа, но отново без да посочат брандове. По този начин гражданите нямат точна информация при кои продукти качеството е различно и при желание да не ги купуват.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Кауфланд" инвестира 40 млн. лв. в нов магазин в "Младост 4" До края на годината веригата ще отвори още един обект в София - в кв. "Горубляне"