Регистрация

ЕК предвижда 133 млн. евро за 2017 за промоционални програми

Автор: Мара Георгиева 03 февруари 2017

Целта е популяризиране на европейски продукти на чужди пазари, различни от националния

Фотограф: Юлия Лазарова

Европейската комисия предвижда 133 млн. евро за 2017 г. в подкрепа на тригодишни промоционални и информационни програми, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния. Тази година срокът за представяне на предложенията е 20 април. Няма квоти за отделните държави членки, тъй като се състезават отделни програми.

Европейската комисия финансира два вида програми – обикновени (национални) и мултинационални. Безвъзмездното европейско финансиране е 70% от искания бюджет за обикновените програми на вътрешния пазар и 80% - за обикновените програми, насочени към трети страни, както и за мултинационалните. Останалата част от сумата се покрива от предлагащите организации, уточни за "Капитал" Иванка Статкова, главен експерт в дирекция "Пазарни мерки и организации на производители" в Министерството на земеделието и храните.

Още по темата тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България