Регистрация

България може да представи храни, козметика и ИКТ технологии на пазара в ОАЕ

Автор: Регал 12 октомври 2016

ИАНМСП организира през ноември 2016 г. национално участие на български производители на текстил и облекла в специализираната изложба International Apparel and Textile Fair в Дубай

Фотограф: ИАНМСП

България може да представи храни, козметика и ИКТ технологии на пазара в ОАЕ. Страната ни увеличава износа на стоки и услуги за арабските страни, като българските малки и средни фирми търсят съвместни партньорства, заяви изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева, цитирана от пресцентъра на агенцията. Захариева се срещна със Саед Алавади, изпълнителен директор на държавната агенция "Дубай Експортс" в рамките на провеждащия се в София бизнес форум "България – Обединени арабски емирства".

Саед Алавади посочи, че компаниите в ОАЕ нямат достатъчно информация за България. Той предложи да се сформира българска бизнес делегация, която да посети Дубай с цел запознаване на местните предприятия с възможностите, които предлага страната ни. "Дубай Експортс" е местната държавна агенция, която отговаря за насърчаването на малките и средните предприятия, чуждите инвестиции, търговията, износа, лицензирането за започване на бизнес, контрол и защита на потребителите. Дубай проявява интерес към иновациите и български компании могат да предлагат такива на местния пазар, каза Саед Алавади, цитиран от пресцентъра на ИАНМСП.

Във форума участваха над 120 представители на българските бизнес среди и над 15 компании от ОАЕ. Събитието се проведе по проект "Организиране на търговски мисии и форуми на български производители и чуждестранни купувачи" по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност".

ИАНМСП организира през ноември 2016 г. национално участие на български производители на текстил и облекла в специализираната изложба в Дубай – International Apparel and Textile Fair.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души