Регистрация

Откриха официално български павилион в свободната зона на Шанхай - Китай

Автор: Регал 25 август 2016

Това е постоянно действащ изложбен център, предоставен безвъзмездно от Китай на България. Повече от 40 български производители вече са изпратили стоките си в Шанхай - вино, мляко и млечни продукти, сладка, мед, козметика, сокове, тестени изделия.

Фотограф: МЗХ

"Българският павилион в Шанхай ще даде възможност на производителите ни да навлязат успешно на пазара в Китай". Това заяви заместник-министърът на земеделието и храните Васил Грудев при официалната церемония по откриване на българския павилион в свободната зона на Шанхай -Китай, чрез телемост от град Бургас. Той допълни, че повече от 40 български производители вече са изпратили стоките си в Шанхай. "Предлаганите стоки са вино, мляко и млечни продукти, сладка, мед, козметика, сокове, тестени изделия, като над 2500 кг. от тях в момента са в Шанхай", каза още Грудев, цитиран от пресцентъра на министерството.

Павилионът представлява постоянно действащ изложбен център, предоставен безвъзмездно от Китай на България. "Амбицията ни е посредством "Пристанище Бургас", с логистичния център, който изграждаме тук, да дадем и възможност за допълнително натоварване на стоки от Бургас, които ще отплават директно за Шанхай", поясни заместник-министър Грудев.

Той отбеляза, че свободната търговска зона на Шанхай е предоставила изключително атрактивни условия за стъпване на българските производители на китайския пазар, който е необятен и е сериозна възможност за българските производители.

"Поставихме Бургас на транспортната карта на Пекин. Направихме възможно цялата стока от Централна и Източна Европа да се консолидира и минава през територията на пристанище Бургас, което ще доведе не само до инвестиции от китайската страна на пристанището, но и значителни придобивки за България", каза директорът на Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство (ЦНССС) между Китай и страните от Централна и Източна Европа Васил Гелев. Той посочи, че павилионът ще даде допълнителен стимул на българските производители да организират изпращането на мострите и продуктите си.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България