METRO стартира програма за развитие на дигитални приложения в търговията
METRO Accelerator for Retail ще промотира дигитални приложения за независими търговци и за веригата хипермаркети Real
Дигиталните приложения трябва да подпомогнат клиентите да станат по-успешни, а хипермаркетът на METRO Group, Real, една от големите вериги в Германия, също ще се възползва от предложените проекти. Обхватът на дигиталните предложенията може да бъде от малки обекти, киоски, през местни хранителни магазини, компании за доставки и услуги, до вериги магазини и хипермаркети.
До 12 март 2017 г. start-up компаниите, проявили интерес, могат да направят апликациите си на английски език през уебсайта www.metroaccelerator.com. Кандидатите трябва да попълнят въпросник, а също така, при желание, да качат и свое видео, обясняващо проекта. Комуникацията е на английски език. Директни срещи и телефонни интервюта с жури, съставено от инвеститори и ментори, ще определят 10-те най-обещаващи предложения.
Финалистите ще се възползват от експертизата на METRO и партньора му - предприемаческата мрежа Techstars, които ще осигурят над 100 ментори за 10-те компании. "В основата на нашата стратегия е да подпомогнем своите клиенти да бъдат още по-успешни в своя бизнес", казва Олаф Кох, председател на управителния съвет на METRO AG, цитиран в прессъобщението. "Убедени сме, че независимите търговци могат да се възползват по най-добрия начин от дигиталните решения - от гледна точка на комуникация с клиенти, нови услуги и в подкрепа на своите бизнес операции. Това е и основната причина да стартираме METRO Accelerator for Retail."
Демо денят на акселератора ще бъде през септември 2017 г. в Берлин, а финалистите ще получат инвестиция от 120 000 евро, достъп до експертите от мрежите на METRO, Real и Techstars, възможност да използват co-working пространство за времетраенето на програмата и други.
Новата програма за иновации допълва съществуващия проект на METRO Accelerator, която вече втора година селектира технологични предложения с добавена стойност за професионалните клиенти на МЕТРО от хотелския, ресторантьорския и кетъринг бизнеса.
През 2016 г. българският startup Reputize стана част от програмата за иновации в сферата на хотелския бизнес и ресторантьорството.