Регистрация

Бодлива ситуация при розовото масло

Автор: Боряна Генчева 31 май 2020

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози

Фотограф: Надежда Чипева

"Такава кампания досега не сме имали" - това е рефренът на тазгодишния сезон по събирането и преработката на цвета от маслодайна роза, който вече е в разгара си. Проблемите на пазара, които се наблюдават от няколко години, сега съвсем се задълбочават - има свръхпроизводство на цвят, изкупните цени са най-ниските за последните десет години, преработвателите са с непродадено масло, а пазарите му, които са основно външни, се свиват. В допълнение, това е и първият розобер в условията на новия Закон за маслодайната роза, чрез който държавата се опитва да помага да се решат пазарните проблеми. Заради него в сектора тестват правила, правят промени и се опитват да усвояват нови навици. Като капак на всичко и COVID ситуацията затруднява работата на различни нива, но и катализира някои процеси в сектора. Оптимистите вярват, че кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в розопроизводството в България и то ще стъпи на здрави основи.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България