Регистрация

Бодлива ситуация при розовото масло

Автор: Боряна Генчева 31 май 2020

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози

Фотограф: Надежда Чипева

"Такава кампания досега не сме имали" - това е рефренът на тазгодишния сезон по събирането и преработката на цвета от маслодайна роза, който вече е в разгара си. Проблемите на пазара, които се наблюдават от няколко години, сега съвсем се задълбочават - има свръхпроизводство на цвят, изкупните цени са най-ниските за последните десет години, преработвателите са с непродадено масло, а пазарите му, които са основно външни, се свиват. В допълнение, това е и първият розобер в условията на новия Закон за маслодайната роза, чрез който държавата се опитва да помага да се решат пазарните проблеми. Заради него в сектора тестват правила, правят промени и се опитват да усвояват нови навици. Като капак на всичко и COVID ситуацията затруднява работата на различни нива, но и катализира някои процеси в сектора. Оптимистите вярват, че кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в розопроизводството в България и то ще стъпи на здрави основи.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души