С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Какво се случва със старите дрехи

Автор: Мара Георгиева 12 май 2019

Кои компании и къде събират текстила, който изхвърляме

Фотограф: Цветелина Белутова

Текстилните отпадъци в страната са над 100 хил. тона годишно. Това е между 3.8 и 4% от общия битов отпадък. През 2018 г. само в София са изхвърлени над 12 хил. тона дрехи, като половината от тях могат да бъдат използвани отново, казва Севдалин Спасов, председател на Асоциацията на преработвателите и търговците на дрехи втора употреба и собственик на "М холдинг".

Вероятно е да познавате най-известната марка на холдинга - магазините "Мания", в които през април бе поставено началото на кампания "Дрехите не са боклук". В обектите на веригата в столицата, които са 14, са обособени специални места за събиране на ненужни дрехи, обувки и текстил, срещу което притежателите им получават допълнителна отстъпка за пазаруване във веригата. Със събраните средства "Мания" ще подкрепя финансово жените с рак на гърдата в България.

Това не е първата инициатива за събиране на дрехи втора ръка. Няколко други фирми и организации вече имат опит в тази дейност. А с вдигането на доходите, масовото навлизане на големи марки и все по-осъзнатото потребителско мислене страната ни от вносител става износител на ненужен текстил с български произход.

Какъв е пътят и какво всъщност става с дрехите, които вече не носим?

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София