Регистрация

Лекторите на Retail in Detail: Яни Драгов

Собственикът на най-голямата българска компания за биохрани "Смарт органик" ще говори за тенденциите, особеностите и възможностите в сегмента
Автор: Капитал 23 октомври 2018

Яни Драгов, собственик и главен изпълнителен директор на "Смарт ограник"
Фотограф: Капитал

Яни Драгов вярва в силата на чистата храна. Вярва и че групата потребители с ново съзнание, подчинено на информирания избор за качествена, здравословна и произведена с минимален отпечатък върху околната среда храна, ще расте. Тези убеждения са в основата на един изключително успешен бизнес модел, който той създава от нула.

През 2009 г. Драгов започва своето предприемаческо начинание в нишата на биохраните като търговец. Първоначално внася биосуровини и продукти от Германия и ги предлага на българския пазар. Преди да се впусне в това, е работил в сферата на финансите. Последната му месторабота е в TBI Asset Management, където заема позиция на портфолио мениджър.

През 2011 г. Яни Драгов се насочва към производство, но без да преустановява търговската дейност. Тогава заедно с Анита и Калин Класанови основават компанията "Роо брандс", която произвежда суровите биодесерти Roobar. През 2017 г. Драгов изкупува дяловете на семейство Класанови и става едноличен собственик на марката чрез дружеството "Смарт органик". Междувременно фирмата е постигнала голям пазарен успех. Барчетата се продават в 50 държави на 6 континента и са част от асортимента в биощандовете на някои от най-големите търговски вериги в Европа. Освен тях в портфолиото на компанията са курабийките Kookie Cat и "Курабийница" и енергийните топчета с растителни пробиотици Roobiotic. Всички продукти са био и бързо стават лидери в своите категории в Европа. Десертите Roobar пък са награждавани за иновативност на три континента.

Заедно с биодесертите Яни Драгов продължава да развива и търговското направление на "Смарт органик". В момента тя е най-големият търговец на едро и дистрибутор на биохрани на българския пазар, като асортиментът й включва повече 1700 артикула. Под шапката й се произвеждат още няколко марки. Това са здравословните биоснаксове Bett’r, супер храните Dragon Superfoods, зърнените, житни и бобови култури, подправки, олиа и тахани "Био класа", лютите сосове и пасти Chilli Hills и др. Компанията е собственик на веригата магазини "Зелен био", която работи с франчайз партньори. През 2017 г. оборотът на дружеството е 24,1 млн. лв., а печалбата му 1.6 млн. лв.



Яни Драгов ще бъде сред лекторите на форума Retail in Detail, организиран от вестник "Капитал" и списание "Регал" в партньорство с маркетинговата и дигитална агенция Xplora. Retail in Detail е първото специализирано събитие за бизнеса с бързооборотни стоки в България. За своето тринадесетгодишно съществуване форумът се утвърди като най-значимата платформа за обмяна на опит и контакти не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.

През 2018 г. събитието се фокусира върху новите тенденции, които променят търговията на дребно в световен мащаб. Повече информация за програмата и условията за регистрация вижте тук.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души