С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Бизнесът на всички компании в България в числа

Изминалата корпоративна година в страната в числа Капитал
Автор: Капитал 10 август 2018
Изминалата корпоративна година в страната в числаКапитал

Статията е част от класацията "Капитал 100". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат на www.capital.bg/k100/buy/.

Изминалата година беше най-добрата за последните шест от гледна точка на увеличението на оборота и печалбите. Приходите на всички фирми в България достигат рекордните 298 млрд. лв. през 2017 г., а гигантите продължават да са търговията и преработващата промишленост с общ оборот от 177.4 млрд. лв. В индустрията по приходи води металургията, но производството на метални изделия е лидер по отношение на генерираната печалба - 648.8 млн. лв. Тук голям фактор е ценовият ефект от поскъпващите суровини на международните пазари.

В търговията пък най-големият оборот се прави на едро, при горивата и металите, а търговците на дребно на храни и други стоки е най-големият работодател със 118 хил. души персонал. Най-висока рентабилност може да се намери сред фирмите в развлекателната индустрия, следвани от земеделския сектор и добивната промишленост.

Детайлната информация в графики можете да видите на Капитал ТУК:

Пълната класация с анализи по сектори ще намерите в новото издание на годишната класация К100. Абонатите на "Капитал" с план PRO получават изданието като подарък, а всички останали читатели могат да го намерят в търговската мрежа - централните търговски обекти за вестници, магазините Inmedio, Relay, One Minute, както и във веригите OMV, Фантастико, Кауфланд или да го поръчат онлайн.
Поръчайте Вашия К100 »
На хартия или PDF

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София