Регистрация

POS терминалите на Visa са се увеличили със 175% за три години

Автор: Регал 09 февруари 2016
Това показват данните на компанията, която заедно с 15 български банки реализират проект за изграждане на инфраструктура за електронни разплащания в търговската мрежа на България

Фотограф: Shutterstock

Със 175% е нараснал броят на инсталираните терминали в страната от началото на 2013 г., когато стартира общият проект на Visa и 15 български банки, който цели да се стимулира инсталирането на POS терминали в търговските обекти, съобщиха от европейската система за разплащания. За периода POS терминали са поставени в нови търговски обекти в над 400 населени места в страната, обслужващи повече от 250 сфери на дейност.

"Търговията и разплащанията са неизменно свързани помежду си и се променят с невероятна скорост. Ние във Visa сме активен участник в тази промяна, посредством въвеждането на инфраструктурата, марката и системите за разплащания, които да помогнат на бизнеса да отговори на новите изисквания на потребителите", посочи Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.

Статистиката на Visa по проекта отчита над 26 млн. транзакции и над 1.1 млрд. евро общ обем на търговските продажби към края на 2015 г. От 2013 до 2015 г. компанията е инвестирала в изграждане на инфраструктурата за електронни разплащания в търговската мрежа на България над 600 хил. евро. На проекта се падат 26% от цялостното проникване на технологията за разплащания на POS.

Според българските търговци основните предимства на POS терминалите са увеличение на продажбите, импулсивни покупки, подобряване на паричния поток, привличане на нови клиенти, изграждане на доверие у потребители и други.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България