Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • България
  • Възможност за млади биофермери и занаятчии да се включат в кооперативно предприемачество

Възможност за млади биофермери и занаятчии да се включат в кооперативно предприемачество

Автор: Регал 29 юни 2015 , 1 коментар
На 2 юли в Плодвив се открива занаятчийска кухня "Фермата", в която малки производители на храни ще имат по-добри шансове за реализация

На 2 юли в Плодвив се открива занаятчийска кухня "Фермата", в която малки производители на храни ще имат по-добри шансове за реализация

На 2 юли в Плодвив се открива занаятчийска кухня "Фермата", в която малки производители на храни ще имат по-добри шансове за реализация

Занаятчийска кухня "Фермата" отваря официално врати на 2 юли в Пловдив. Тя е част от иновативен проект, който цели да даде възможност на млади биофермери и занаятчии да подобрят компетенциите и опита си, да се включат в кооперативно предприемачество, за да практикуват с пълен капацитет уменията си за производство на традиционни храни. Проектът е на движението за чиста храна "Хранкооп" и се подкрепя от Общинска фондация "Пловдив 2019".

"Фермата" се намира в квартала на творческите индустрии "Капана" в Пловдив. Организирана е като място за творчество и иновации, което комбинира малка кухня, магазин с щанд за продажба на приготвените храни и пространство за обучения.

Идеята е местните фермери да произвеждат и доставят чиста продукция за магазина и кухнята, млади кулинари да приготвят сезонни храни от нея по авторски рецепти, а всички заедно да се обучават за предприемачи, като работяти и се развиват като общност на занаятчии.

"Стотици млади хора в България се занимават с устойчиво градинарство и автентично хлебарство, сладкарство, приготвяне на сирене, традиционна преработка на плодове и зеленчуци, пчеларство и други. Повечето от тях обаче имат сериозни затруднения за достъп до пазара поради сложна документация, липса на финансов капацитет и опит, както и заради неразвития пазар на местни храни", коментира Гергана Кабаиванова, председател на Сдружение "Устойчиво общество", което представлява движението "Хранкооп" в България. По думите й българското законодателство в областта на храните се основава на индустриалния модел с твърде високи изисквания за малките производители, които налагат ненужни инвестиции и мониторинг.

Като споделят производствено пространство, процедури, ресурси, потребители и знания, способните производители ще имат по-добри шансове за реализация, смята Кабаиванова. Целта на кооперативния проект е да осигури на младите предприемачи достъп до пазара, да им даде възможност да обогатяват своите знания и опит, и на по-следващ етап да станат ментори на следваща генерация занаятчии, изтъква тя.

                               Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България