С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пътуващи супермаркети подбиват магазините във В. Търново

Автор: в. "Борба" 17 октомври 2014 , 8 коментара
Бусове и коли карат евтина стока от Турция и я пласират по кварталите в старата столица

Фотограф: Надежда Чипева

Нов вид търговия набира скорост във великотърновско, установи местния вестник "Борба". "Магазини на колела" кръстосват града и региона, за да предлагат всякакви евтини стоки за бита и храни, внос от Турция, Македония и Румъния. Цените са по-ниски от обичайните за подобни артикули в повечето местни магазини.

Предприемчиви нашенци отскачат до съседна Турция и носят обратно перилни и химически препарати, козметика, храни и всякакви актуални стоки. Най-търсени са геловете за пране и омекотителите. Така например популярната марка "Омо", докарана от южната ни съседка в разфасовка от 5 литра, се предлага по 10 лв. В местните магазини е от 20 лв. нагоре за същото количество. Коли и бусове, пълни с подобни артикули, се разграбват само за минути във великотърновските квартали. В Одрин за петнайсетина лева може да се купи 8 кг качествен прах за пране, който във Велико Търново се предлага за около 30 лв. Маслини, зехтин, всякакви ядки са друг от приоритетите на пътуващите магазини. За около 3 - 4 лв. великотърновци могат да се снабдят с одрински кори за баница, локум, пишмание, баклави, кадаиф. В момента най-търсена е рибата, а цената й е наполовина от тази по нашите магазини, видя екип на "Борба". Продавачите масово пазаруват от намаленията по турските молове и мъкнат килограми кисели млека, шоколади и бисквити, както и купища дрехи.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
"Лидл България" и ЕБВР ще финансират добри практики на земеделски производители Не се изисква съфинансиране от стопаните при обучението им за сертифициране по стандарта GlobalG.A.P.