Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • България
  • Корнелия Нинова предлага търговските вериги да дават приоритет на регионални продукти

Корнелия Нинова предлага търговските вериги да дават приоритет на регионални продукти

Автор: Регал 03 октомври 2013 , 8 коментара

Нинова предлага и по-кратки срокове за разплащане и строга регулация за обратното фактуриране.

 
Автор: Юлия Лазарова

Депутатът от БСП Корнелия Нинова предлага търговските вериги да обособят места за продажба на продукти, произведени в региона, в който се намира обектът. Според нея обаче, това ще бъде уредено чрез подзаконови нормативни актове, договори и общи условия, а не в закон.

В интервю в днешния брой на ежедневника "24 часа" Нинова изказа предположението, че по този начин ще се стимулира производството в региона и стоките ще бъдат по-евтини, защото "няма да бъдат карани от другия край на България".

Нинова каза също, че спорната идея за затваряне на супер- и хипермаркетите през уикенда е окончателно отхвърлена. "Няма да забраняваме нищо - ако не работят два дни, това не решава проблема. По-скоро трябва да заложим правила и да засилим контрола", каза тя. Според нея, обаче, трябва да има по-строги правила за сроковете на разплащане между веригите и производителите и те трябва да бъдат намалени до 30 дни.  

Нинова смята, че обратното фактуриране от страна на веригите също трябва да бъде регулирано чрез общите правила и договори, които веригите предлагат. "Но всичко ще става в абсолютен диалог с двете страни, без силови методи и без антипазарни механизми. Може да се редуцират услугите, с които се прави това фактуриране. И те да бъдат действителни - за реклама или за определено място на щанда в магазина", каза Нинова.

"От другата седмица започваме срещи в парламента между представители на търговските вериги и български производители. Каним всички страни в тези спорове, чуваме мненията, поставяме правила и контрол за изпълнението."

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България