С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Карлсберг България" инвестира 3.5 млн. лева в шуменската си пивоварна

Автор: Спас Цветков, Капитал Daily 26 април 2013

Близо 3, 5 млн. лв. ще инвестира тази година компанията "Карлсберг България" в пивоварната "Шуменско пиво". Част от сумата ще бъде вложена и в маркетингови активности в подкрепа на бранда "Шуменско". Това съобщи изпълнителният директор на дружеството Габор Бекефи, който зае поста си в началото на годината. В пивоварната на компанията в Шумен фокусът ще бъде поставен върху поддръжка и подобряване работата на кеговата линия.

По думите на Бекефи след реализирането на инвестицията общият размер на вложенията в завода, след като бе придобит от "Карлсберг Груп", ще надхвърли 90 млн. лв. "Карлсберг България" ще продължи инвестиционната си програма въпреки предизвикателствата на макроикономическата ситуация и динамиката на пазара, защото вярва във възможностите за ръст през следващите години", каза при посещението си в шуменската пивоварна в края на март Бекефи.

Зимното прекъсване


В края на ноември пивоварният завод в Шумен беше затворен за ремонт на две бутилиращи линии и работа по поддръжката."Пазарът през последните години предлага нови предизвикателства, а предпочитанията на българския потребител също се променят", обясни Бекефи. "Все повече се задълбочава тенденцията хората да купуват бира предимно за консумация вкъщи."По данни на агенция Nielsen за 2012 г. съотношението между топлия (за вкъщи) и студения (хотели, ресторанти, кафенета) пазар е категорично в полза на първия - 78% към 22%. Растат и продажбите на бира в т.нар. ПЕТ (пластмасови) бутилки, като за 2012 г. делът им достига 59% от общия бирен пазар. Продажбите в стъклени бутилки продължават да намаляват, а делът на кеновете остава доста ограничен – около 7%, особено в сравнение с други европейски пазари.

Българският потребител е силно ориентиран към промоциите на марките на българския пазар, посочват от "Карсберг България". Затова и "Шуменско" се стреми да отговори на динамиката и новите очаквания на потребителите и пазара с широко портфолио от продукти, избор между различни ПЕТ опаковки и високо качество на бирата.

По данни на компанията първите два месеца на годината са отбелязали ръст на бирения пазар. "Това е причината да смятаме, че инвестициите, които планираме за тази година, ще бъдат успешни", каза Бекефи. Ще инвестираме повече и в отношенията си с търговците, които са сред най-важните ни партньори."

За българите по света


Според новия търговски директор на дружеството Деян Беко в момента се проучват възможности за износ на "Шуменско" в съседни страни с компактно българско население. "Вероятно на първо време това ще бъде близка държава на запад от България", каза той .По мнението на Бекефи в момента на пазара в България се наблюдават две тенденции. От една страна, поради финансовите си проблеми потребителите се ориентират към по-евтините марки бира.

"По този начин на пазара се задвижва нова динамика", обяснява той. "В същото време обаче клиентите търсят опаковки, които удовлетворяват очакванията им за съотношението между цена и количество. Това води до ръст в продажбите на бутилирана бира в опаковки от един и два литра на по-ниска цена." По информация на дружеството част от количествата бира, които се предлагат на пазара с марката "Шуменско", се произвежда в пивоварната на "Карлсберг България" в Благоевград. Качеството на тази част от продукцията обаче се подлага на седмични анализи.

Промоциите продават повече

През април "Карлсберг България" обяви и старта на национална кампания за промоция на "Шуменско премиум" в пластмасови и стъклени бутилки, в която ще бъдат раздадени 1 млн. бутилки бира. Кампанията ще продължи до края на юни и ще бъде реализирана на базата на познатите и от предишни промоционални акции игри с откриването на знаци под капачките на бутилките бира. Според обслужваща агенция на "Карлсберг България" PeeR to peer в промоционалната акция на компанията ще бъдат ангажирани над 20 хиляди търговски точки в цялата страна.

Те ще бъдат обозначени с отличителния знак на промоцията. "Това е кампанията с най-голям брой награди, правена някога на бирения пазар в България", каза Габор Бекефи. За реализирането й са предвидени 500 хил. л. бира. Ние вече се сблъскахме с трудностите и особеностите на българския пазар и сега се чувстваме по-подготвени за търсенето на нови потребители, за да разширим пазарния си дял. В първата седмица на май започва и рекламната кампания на "Шуменско" с излъчвания на нов телевизионен клип, заснет отново с Кръстю Лафазанов.

Ръст в продажбите на бира

За момента не се предвижда въвежданетно на пазара на нови продукти с марката "Шуменско", тъй като портфолиото на марката към момента е достатъчно разнообразно, съобщиха от маркетинговия отдел на дружеството. "Постоянно следим тенденциите в България и на международните пазари, както и предпочитанията на потребителите, правим проучвания, и през годините винаги сме били отворени за нови идеи", каза търговският директор Деян Беко. Информация, разпространена от "Карлсберг България" в началото на април, показва, че 2013 г. е започнала с ръст на продажбите спрямо миналата година, като темпът при брандовете на компанията е по-висок от средния за пазара. "Радваме се, че последните проучвания, които правихме сред потребителите в началото на тази година, показват, че "Шуменско" е сред топ харесваните бири. Сега основната ни цел е да превърнем този факт в стабилна положителна тенденция на пазара", каза Бекефи.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Иво Димитров: Пазарът на кафе е 420 млн. лв. Очакваме да порасне с 6% тази година Директорът "Алкохолни напитки и кафе" в "Кока-Кола ХБК България", пред "Капитал"
Е-търговията: по-глобална, по-зелена и по-мобилна Онлайн продажбите по света растат бурно, а очакванията са към 2025 г. да са 25% от всички на дребно