С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Производители намалиха грамажа на хляба заради скъпото брашно

Автор: dnevnik.bg 24 юли 2012 , 1 коментар

Много производители вече намалиха теглото на 700-грамовия хляб и вече го предлагат по 600 грама, за да не шокират потребителите с високи цени. Това съобщи председателят на Регионалния съюз на хлебопроизводителите и сладкарите в Добрич Тодор Няголов. Данните му са, че тон бяло брашно вече се търгува за 850 лева, а цената на пълнозърнестото е стигнала 1000 лв. Само преди седмица техните стойности са били съответно 800 и 700 лв. Браншовикът сподели, че за него оскъпяването е учудващо високо. Той изчисли, че в периода преди жътва разликата между тон пшеница и тон брашно е била 300 лева, докато сега надхвърля 400. По негови данни, преди комбайните да влязат в нивите, тон брашно се търгувало за 650 лв.

Заради динамиката на пазара очакванията му са след 1 август цената на хляба да скочи поне с 15%, но не изключва оскъпяване и от 20 на сто. Конкуренцията в бранша е много голяма и това спира засега цените, в противен случай те трябваше вече да са по 1,5 лв. за брой хляб, убеден е Няголов. От следващия месец обаче в стойността на продуктите ще се калкулира и по-скъпото електричество.

Наблюденията му са, че в Румъния поддържат ниски цени на крайния продукт чрез сваляне на ДДС за пшеницата.

По данни на областната дирекция "Земеделие и гори"  в Добрич до момента в региона са ожънати 1,08 млн. дка с пшеница. В хамбарите вече са прибрани 495,9 хил. тона хлебно зърно. Средният добив е 460 кг от декар. Най-висок е той в Балчишко. Там стопаните са прибрали средно 515 кг от декар. За сравнение - средният добив от пшеница миналата година е бил 472 кг от декар.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Търговците настояват големите нехранителни магазини и моловете да бъдат отворени от 12 април Удължаването на забраната за работа ще доведе до верижно влошаване на финансовото състояние на много компании