Регистрация

БТПП: Български фирми могат да получават безплатни консултации за китайския пазар

Автор: Регал 27 януари 2012

Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в БТПП на тема "Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП", съобщиха от пресцентъра на Българската търговско-промишлена палата.
 
Въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал, каза главен секретар на БПТТ Васил Тодоров. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Ежемесечно се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
 
Според заместник-председателя  на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
 
Липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар, каза Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай. Българските фирми могат да ползват тези услуги - нужна е безплатна регистрация на страницата на центъра (http://www.eusmecentre.org.cn/).
 
Най-често към центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души