Регистрация

Веригите за детски играчки и дрехи се разрастват

Автор: Деница Ватева, capital.bg 04 ноември 2011
По-голямата част от новите магазини за малчуганите ще бъдат в големите градове

Автор: Анелия Николова

Въпреки все още свитото вътрешно потребление основната част от веригите за продажби на дребно на детски стоки планират да продължат експанзията си в страната и през следващата година, показва допитване на "Капитал Daily".

Ποвечето от новите обекти ще бъдат в големите градове, като отделните компании ще развиват различни формати - от малки обекти в кварталите до хипермаркети. Част от търговците ще откриват магазини върху свои терени, други - в молове, търговски улици, на територията на вериги за бързооборотни стоки.

В момента делът на модерната търговия в продажбите на детски стоки на дребно се оценява на около 25-30%, което е значително по-малко от страните в Централна и Западна Европа. За сравнение - в страните от Централна и Западна Европа делът на модерната търговия в сектора по данни на "Евромонитор" е между 50 и 80 на сто от всички. През последните години се увеличават и покупките на детски стоки по интернет, но предимно от чуждестранни сайтове.

"Джъмбо" с още два хипермаркета

Гръцката верига "Джъмбо" (Jumbo), която ускори силно експанзията си в страната през последните две години, планира да отвори два нови хипермаркета в България до средата на 2012 г., става ясно от съобщение на дружеството до акционерите му. В него не се казва къде ще бъдат обектите, но според информация на агенция "Ройтерс" първият от тях ще се намира в Стара Загора.

Според съобщението обектът ще бъде първият под наем на веригата в България. Все още не е оповестявано публично къде ще бъде другият обект, като се знае единствено, че компанията има собствен терен в Русе. Към момента "Джъмбо" има шест магазина в България - три в София и по един в Пловдив, Варна и Бургас.

"Комсед" влиза в кварталите

През следващата година и българската компания "Комсед" планира откриването на нови обекти. В началото на месеца дружеството отвори два магазини на територията на "Билла" в софийските квартали "Младост" и "Люлин", с което увеличи магазините си в София до осем. Компанията има и обект в Слънчев бряг, който е от типа "кеш енд кери".

"Усилията ни ще бъдат насочени към други градове", коментира управителят на дружеството Росен Филимонов. През 2012 г. "Комсед" планира да стъпи във Варна и Пловдив, като в момента се водят разговори и за конкретни локации.

Плановете на "Комсед" са за отваряне на магазини с площ 250 - 300 кв.м. "Целта ни е магазините да са непосредствено в кварталите и с лесен достъп на хората", коментира Филимонов, допълвайки, че компанията ще се фокусира върху асортимент в по-високия ценови клас, който не може да бъде открит другаде.

"Хиполенд" гледа зад граница

От друго българско дружество - "Хиполенд", което има 17 магазина, също планират да открият нови магазини догодина. "Със сигурност през следващата година ще имаме четири нови обекта", коментира собственикът на компанията Мариан Колев, но отказа да съобщи на този етап къде ще бъдат точно. "Два от магазините ще са в градове, в които не присъстваме, а другите два - в такива, в които вече имаме магазини", допълни още той.

Компанията планира да развива и веригата си от миниформат "Хипоекспрес", от която в момента има обект в Габрово, отворил врати в края на 2010 г. "Този формат е подходящ за молове, където няма достатъчно търговска площ, или в градове, където отварянето на по-големи магазини не би било рентабилно", коментира Колев.

"Хиполенд" работи и по плана си за отваряне на първи магазини в чужбина, като се очаква това да се случи също през следващата година, съобщиха още от дружеството. "В момента преговаряме с румънска компания за стратегическо партньорство", каза още Колев, допълвайки, че през 2012 г. трябва да бъдат отворени два хипермаркета в съседна държава.

Първоначално от компанията бяха съобщили, че се насочват към Румъния, но сега казват, че този план е възможно да претърпи промени.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България