С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

НАП към бизнеса: Свържете касовите си апарати

Автор: econ.bg 18 март 2011 , 1 коментар

210 000 дружества, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС), получиха покана от НАП да побързат със свързването на касовите си апарати с приходната агенция. Писмото е част от комуникационната кампания за насърчаване на навременното спазване на законовото изискване за осигуряване на дистанционна връзка.

Последните промени в Наредба Н-18 за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства въведоха изискване всички касови апарати да бъдат свързани дистанционно с НАП на три етапа. Срокът на първия - за търговците с течни горива, вече изтече на 1 януари 2011 г. До 30 септември 2011 г. такава връзка с приходната агенция са длъжни да осигурят  всички регистрирани по ЗДДС дружества За всички останали търговци крайната дата е 31 март 2012 г.

Наблюденията на органите по приходите показват, че при поставянето на подобни срокове, клиентите на администрацията обикновено предприемат действия в последния момент. От НАП напомнят, че такъв проблем възникна и при спазването на установения срок за въвеждането на дистанционна връзка от бензиностанциите в страната. След 10 януари 2011 г. в цялата страна бяха извършени над 1000 проверки на търговски обекти за продажба на течни горива. Оказа се, че около 1/3 от съществуващите бензиностанции и газстанции нямат готовност да стартират връзката с НАП и бяха затворени или въобще не отвориха врати.

За това в писмата си до регистрираните по ЗДДС търговци, НАП апелира да не изчакват крайния срок - 30 септември 2011 г., а незабавно да се обърнат към сервизната фирма, която обслужва касовите им апарати или директно към производителят му. Служителите там могат да им кажат дали апаратът, който притежават подлежи на модификация за да се свърже с НАП или трябва да се купи нов.

Комуникационната кампания на НАП предвижда също изработването на брошура, която да бъде разпространена в офисите на агенцията, клоновете на обслужващите банки, както и чрез други партньори на агенцията. Брошурата ще бъде предоставяна също и от органите по приходите по време на извършване на оперативни проверки, както и всеки месец в офисите на НАП по време на кампанията за подаване на документи по ЗДДС. Съдействие ще се търси и от работодателски и браншови организации, за да предупредят своите членове за наближаващите срокове.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Търговците настояват големите нехранителни магазини и моловете да бъдат отворени от 12 април Удължаването на забраната за работа ще доведе до верижно влошаване на финансовото състояние на много компании