Регистрация

DDB Sofia е творческа агенция на годината

Автор: dnevnik.bg 13 септември 2010

Нощта на DDB Sofia и "Мобилтел". Така изглеждаше официалната церемония по награждаването на най-креативните постижения в българската реклама, с която беше закрито единадесетото издание на рекламния фестивал ФАРА в кк Албена в събота вечерта.

Рекламна агенция DDB Sofia спечели общо 14 отличия за креативност (4 първи награди, 3 втори и 7 трети места) и логично взе и най-важния приз на конкурса, организиран от Асоциацията на рекламните агенции между 8 и 11 септември – този за творческа агенция на годината. Партньорството между рекламната компания и телеком оператора им донесе 11 приза, а "Мобилтел" получи и признанието за рекламодател на годината.

Мобилният оператор не беше изпратил представители на церемонията, но в специално обръщение към гилдията директорът "Маркетинг комуникации" в компанията Мария Опренова заяви, че добрите реклами изискват две основни неща – агенция, която да измисли концепцията, и смел клиент, който да я приложи.

А изпълнителният директор на DDB Sofia Ангелос Парасхакис призова рекламодателите да имат повече доверие в агенциите и беше категоричен, че бъдещето на рекламата е в социалните медии.
Всъщност именно тази философия беше причината за триумфа на DDB Sofia на този рекламен фестивал.

Най-награждаваната им кампания "Ники Surf the Nation" (3 първи награди и 2 трети места) обра призовете в интерактивните категории. На принципа "Бъди там, където е твоята целева група" тя е съсредоточена във Facebook и Twitter и създава съдържание за потребителите на Mtel Loop между 13 и 26 години.

"Нашата амбиция е да правим кампании, които си говорят с хората, независимо дали избираме Facebook за тази цел. Опитваме се да комбинираме различни медии, които казват едно и също нещо, и бяхме съсредоточени в интерактив просто защото го намираме за правилно към съответната аудитория и продукт", коментира пред "Дневник" криейтив директорът на DDB Sofia Йордан Жечев.

Помолен да коментира цялостното ниво на фестивала тази година и като представител на творческото жури, той отговори: "През годината имаше просто по-малко проекти. Агенциите загубиха клиенти, всички работеха с по-малки бюджети. Да, имаше категории, които останаха без номинации, но аз съм доволен, че журито не се подлъга да поощрява най-малко посредствените неща."

Като цяло тази година рекламният фестивал в Албена беше по-скромен откъм заявки от страна на рекламните агенции и откъм присъствие на рекламодатели и спонсори. Криейтив директорът на Noble Graphics Creative Studio Марсел Леви дори обърна внимание, че в категория като "Прес реклама", в която по принцип българската реклама се е доказала като добра, тази година почти е нямало заявки и съответно номинации.

За сметка на това обаче рекламните агенции на ФАРА 2010 сякаш си бяха разпределили ниши, в които се представяха като най-силни . Така например вечерта беше много успешна и за Ogilvy Group, които бяха носители на наградата творческа агенция на годината през 2008 и 2009 г.

Те спечелиха общо 8 награди (3 първи места, 2 втори и 3 трети награди), като по-голямата част от тях бяха за социални проекти. Тяхната кампания в защита на българските гори "Гората е повече от дървесина" за WWF им донесе 3 първи приза и една втора награда.

Студиото за стратегически дизайн "Ентусиазъм" обра наградите в категориите за дизайн и събра общо 5 отличия. Noble Graphics Creative Studio пък триумфираха в принт категориите и също имаха общо 5 награди.
Медийна агенция на годината стана Mindshare, която спечели злато в две от трите категории на медийните награди.

ТВ РЕКЛАМA, КИНОРЕКЛАМА И ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ

СТОКИ

Злато

Заглавие на рекламата: 7Days в 60 секунди

Рекламодател: Vivartia/Chipita/7Days

Агенция: DDB Sofia

Сребро

Заглавие на рекламата: "O, кренвирши, О, LEKI!"

Рекламодател: "БЕЛЛА България"

Агенция: THE SMARTS

ТВ РЕКЛАМA, КИНОРЕКЛАМА И ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ

УСЛУГИ

Злато

Заглавие на рекламата: M-Tel CLUB XMAS

Рекламодател: "Мобилтел"

Агенция: "Демнер, Мерличек и Бергман", София

Сребро

Заглавие на рекламата: After9

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

Бронз

Заглавие на рекламата: Prima4Kids

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

ТВ РЕКЛАМA, КИНОРЕКЛАМА И ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ

СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

1 място

Заглавие на рекламата: телевизионна и кино реклама "КИНОМАНИЯ"

Рекламодател: Национален дворец на културата

Агенция: РА КРЕС

3 място

Заглавие на рекламата: "Национален ден на природните паркове"

Рекламодател: Globul

Агенция: Ogilvy Group

РАДИОРЕКЛАМА

2 място

Заглавие на рекламата: "Тишина"

Рекламодател: "Актавис"

Агенция: NOBLE GRAPHICS CREATIVE STUDIO

ПРЕСРЕКЛАМА

СТОКИ


Няма номинирани

ПРЕСРЕКЛАМА

УСЛУГИ


2 място

Заглавие на рекламата: "Последно впечатление", "Място под Слънцето", "Ако четеш това", "Последен момент", "Като в много добрите ресторанти" (серия от 5)

Рекламодател: "Бояна парк София"

Агенция: reforma

ПРЕСРЕКЛАМА

СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

3 място

Заглавие на рекламата: "Търсят се млади лъвове"

Рекламодател: Вестникарска група България

Агенция: Публисис МАРК

OUT OF HOME

СТОКИ

1 място

Заглавие на рекламата: Ски Грайфер

Рекламодател: Порше БГ

Агенция: NOBLE GRAPHICS CREATIVE STUDIO

2 място

Заглавие на рекламата: Моят истински профил (серия от 2)

Рекламодател: Rockacoca

Агенция: Saatchi & Saatchi

OUT OF HOME

УСЛУГИ

3 място

Заглавие на рекламата: "Езикови курсове"

Рекламодател: Британски съвет

Агенция: студио за стратегически дизайн "Ентусиазъм"

OUT OF HOME

СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

1 място

Заглавие на рекламата: "Гората е повече от дървесина" – интерактивен борд

Рекламодател: WWF Дунавско–карпатска програма

Агенция: Ogilvy Group

2 място

Заглавие на рекламата: "Гората е повече от дървесина" - ракета

Рекламодател: WWF Дунавско–карпатска програма

Агенция: Ogilvy Group

ДИРЕКТЕН МАРКЕТИНГ

2 място

Заглавие на рекламата: "Тениска за оцветяване"

Рекламодател: Henkel - България

Агенция: TBWA\SOFIA

ДИЗАЙН
КОРПОРАТИВНА И БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ

1 място

Заглавие на рекламата: "Едно време"

Рекламодател: "Изола Инвестмънт"

Агенция: студио за стратегически дизайн "Ентусиазъм"

2 място

Заглавие на рекламата: Fix Mix

Рекламодател: "Фреш лайв"

Агенция: студио за стратегически дизайн "Ентусиазъм"

3 място

Заглавие на рекламата: "Фама Сердика лого"

Рекламодател: "Фама Сердика"

Агенция: Ogilvy Group

ДИЗАЙН 
ОПАКОВКИ И ЕТИКЕТИ

1 място

Заглавие на рекламата: МуБеМе

Рекламодател: "Био България"

Агенция: студио за стратегически дизайн "Ентусиазъм"

2 място

Заглавие на рекламата: "Едно време"

Рекламодател: "Изола инвестмънт"

Агенция: студио за стратегически дизайн "Ентусиазъм"

3 място

Заглавие на рекламата: Crushings packaging design

Рекламодател: Brand Lab

Агенция: SuperNovaBrand

ИНТЕРАКТИВ 
УЕБСАЙТОВЕ И МИКРОСАЙТОВЕ

1 място

Заглавие на рекламата: SurfTheNation.com

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

2 място

Заглавие на рекламата: Can You Do It

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

3 място

Заглавие на рекламата: Get The Rabbit

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

ИНТЕРАКТИВ 
ОНЛАЙН РЕКЛАМА

1 място

Заглавие на рекламата: Ники Surf The Nation

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

2 място

Заглавие на рекламата: интернет реклама "КИНОМАНИЯ"

Рекламодател: Национален дворец на културата

Агенция: РА КРЕС

3 място

Заглавие на рекламата: Make a Move

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

АВТОРЕКЛАМА

2 място

Заглавие на рекламата: "Универсална новогодишна картичка"

Агенция: NOBLE GRAPHICS CREATIVE STUDIO

3 място

Заглавие на рекламата: DDB-FARA

Агенция: DDB Sofia

СЪБИТИЯ

2 място

Заглавие на рекламата: "Никога не е било по-лесно да станеш голям"

Рекламодател: Metropolis Outdoor Media Group

Агенция: Ogilvy Group

3 място

Заглавие на рекламата: Ники Surf The Nation

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

ТЪРГОВСКИ ПРОМОЦИИ

Няма номинирани

РЕКЛАМНА КАМПАНИЯ
СТОКИ И УСЛУГИ

1 място

Заглавие на рекламата: Ники Surf The Nation

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

2 място

Заглавие на рекламата: "Място под Слънцето"

Рекламодател: "Бояна парк София"

Агенция: reforma

3 място

Заглавие на рекламата: Get The Rabbit

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

РЕКЛАМНА КАМПАНИЯ
СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

1 място

Заглавие на рекламата: "Гората е повече от дървесина"

Рекламодател: WWF Дунавско-карпатска програма

Агенция: Ogilvy Group

2 място

Заглавие на рекламата: Рекламна Кампания "КИНОМАНИЯ"

Рекламодател: Национален дворец на културата

Агенция: РА КРЕС

3 място

Заглавие на рекламата: "Национален ден на природните паркове"

Рекламодател: Globul

Агенция: Ogilvy Group

КРЕАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТРАДИЦИОННА МЕДИА

1 място

Заглавие на рекламата: "Прогнозата за климата"

Рекламодател: Глобален хуманитарен форум, Нова телевизия

Агенция: EURO RSCG Sofia

2 място

Заглавие на рекламата: "Хвърляне на топ"

Рекламодател: "Бояна парк София"

Агенция: reforma

3 място

Заглавие на рекламата: "Заглавна страница"

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: NOBLE GRAPHICS CREATIVE STUDIO

НОВИ КОМУНИКАЦИОННИ КАНАЛИ

1 място

Заглавие на рекламата: "Гората е повече от дървесина" – интерактивен борд

Рекламодател: WWF Дунавско–карпатска програма

Агенция: Mindshare

2 място

Заглавие на рекламата: "Ски грайфер"

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: NOBLE GRAPHICS CREATIVE STUDIO

3 място

Заглавие на рекламата: "Старите списания като нова медия"

Рекламодател: "Белла България"

Агенция: All Channels│Advertising

ИНТЕГРИРАНА КАМПАНИЯ

1 място

Заглавие на рекламата: "Загорка ДЗЪН"

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: Mindshare

2 място

Заглавие на рекламата: "От млякото е"

Рекламодател: "Дарко"

Агенция: DDB Sofia

3 място

Заглавие на рекламата: Ники Surf The Nation

Рекламодател: M-Tel

Агенция: DDB Sofia

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души