С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Белла България" придобива "Лимекс"*

От неволен кредитор, "Белла България" ще стане собственик на нов бизнес
Автор: Зоница Маркова, в. "Капитал" 27 ноември 2009 , 69 коментара

"Уважаеми партньори, заради финансовите проблеми на "Лимекс" част от продуктите ни ще преминат към "Фреш лоджик". Подобна информация беше съобщена през седмицата на търговци. На пръв поглед това е обикновена информация за затрудненията на една компания, каквито може би се изпращат непрекъснато. Зад него обаче се крие интересна бизнес история, родена по време на криза. Първо, защото много скоро голяма част от бизнеса на "Лимекс", която произвежда млечни продукти и извършва логистична дейност, се очаква да стане част от холдинга "Белла България" (в който влиза и споменатата горе "Фреш лоджик"). Придобиванията на фирми напоследък са рядкост, а в този случай има и сложна схема с дългове. И второ - с тази сделка един от най-големите производители на храни в България ще стъпи на съвсем нов за него пазар - млечния.

"Придобихме "Лимекс"

С тези думи собствениците на "Белла България" са съобщили преди дни на своите колеги, че поемат дейността на фирмата. Търговци и дистрибутори също вече са били информирани, че на практика работата на "Лимекс" ще се извършва от екип на "Белла".

Водят се преговори собствениците на "Белла" - регистрираното в Холандия Impala Invest, да придобие част от бизнеса на "Лимекс", потвърдиха от Impala за "Капитал". Сключена сделка обаче няма и затова не може да се обясни как ще бъде структурирана тя.

Ситуацията е на фаза временно решение преди приключване на преговорите. През последните месеци "Лимекс" е изпаднала в сериозни финансови проблеми и е натрупала задължения от седемцифрени суми, твърдят близки до компанията. Дълговете са както към финансови институции, така и към фирми - партньори на дружеството. Един от тези кредитори се явява "Белла".

Кой е длъжникът

"Лимекс" е средно голяма компания за дистрибуция с логистична база в София. Тя е собственост на Михаил Кожухаров, който отказа да коментира ситуацията. Фирмата разпространява български и чужди хранителни продукти, предимно от млечния сектор. Една от по-известните й марки са сирената Hochland. Оборотът на дружеството за миналата година е близо 30 млн. лв

"Лимекс" е собственик на друга компания - "Милкиекс", която притежава млечна фабрика в Севлиево. Сред по-известните марки в портфолиото на "Милкиекс" са UHT млеката Lactea и продуктите "Млечен свят". Оборотът за миналата година на млечния производител е малко над 13 млн. лв., показва финансовият отчет.

Още към края на миналата година се вижда, че двете компании имат сериозни задължения към финансови институции, доставчици и други. "Лимекс" е натрупала общи дългове от близо 20 млн. лв., като по-голямата част от тях са към банки и лизингови дружества. Задълженията на "Милкиекс" само към банките са в размер на около 8 млн. лв. към края на 2008 г.

Близки до двете компании потвърдиха пред "Капитал", че задлъжнялостта през тази година се е задълбочила и е необходимо да се намери решение за изход от тази ситуация. В резултат дяловете на Кожухаров и в "Лимекс" и в "Милкиекс" са запорирани, като има наложен запор и на марките, които произвежда.

Причините за натрупването на дълговете вероятно са комплексни. От една страна, собственикът на двете компании е увеличавал непрекъснато кредитите си, като последният е за модернизирането на фабриката в Севлиево. От друга, бързата му експанзия съвпада с кризата, когато достъпът дори и до оборотни банкови кредити е силно ограничен. Както сред стотици други компании, и в този случай се стига до задлъжнялост между фирмите.

* Оригинално заглавие "И малко мляко за цвят"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Parkmart - нов опит за луксозна верига Варненецът Добромир Андонов първо създава сезонните обекти Aldo, вече има 4 магазина от по-високия клас и се цели в още 3