С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Германска компания купи 20% от българската спедиторска фирма МW Logistica

Автор: Цветелина Катанска, в. "Дневник" 14 януари 2009

Германската спедиторска, транспортна и логистична компания EMONS купи 20% от българското дружество МW Logistica, съобщи Минко Василевски, управител на българската компания. "По принцип западните фирми са свикнали да купуват изцяло бизнеси, но в случая с този дял всички решения в компанията ще се взимат с консенсус", обясни Василевски. Все още не е ясна точната сума на сделката, но една от целите на германската компания е да разшири присъствието си на източноевропейския пазар.

Минко Василевски създаде МW Logistica в началото на миналата година, но реално фирмата работи от юли. Досега компанията е реализирала оборот от 400 хил. лв. с персонал от осем души. Освен в София компанията има свои представители в Бургас. "Все още работим на загуба, но се надявам до края на май да обърнем тенденцията", прогнозира Василевски, който преди това е бил изпълнителен директор на логистичната компания "Шенкер". Към момента МW Logistica работи предимно с български компании, като след продажбата от дружеството очакват да увеличат чуждите си клиенти. "Световната криза се отрази сериозно на бизнеса ни, тъй като повечето от фирмите, с които работим, са намалили износа си с около 50-70%", каза още Василевски. Към момента дружеството работи предимно с български транспортни компании.Основните проблеми пред спедиторския и транспортния бранш остават лошата инфраструктура в страната и засилващата се криза. От МW Logistica наблюдават и положителни тенденции, свързани със свиването на пазарите. Към момента има спад на търсенето на логистични площи, което от своя страна води до освобождаването на много складове, коментира Василевски. "Само преди половин година не разполагахме с достатъчно терени за складове, а сега ситуацията се нормализира", добавя предприемачът. Освен това все повече мениджъри се обръщат към спедиторският бизнес за консултации, свързани с оптимизиране на логистичните процеси. По думите на Василевски досега около 99% от фирмите в България са предпочитали да се справят сами с логистиката и транспорта. "С усилването на кризата все повече ръководителите на компании разбират значението на професионално разработената логистика, която в повечето случаи ще им струва по-малко, отколкото ако сами си я организират", добавя експертът.

Германската компания EMONS е създадена преди повече от 80 години като семеен бизнес и до ден днешен е такава. Годишният оборот на дружеството е около 300 млн. евро, а персоналът й наброява 1800 души. От години има силно присъствие в Източна Европа, като притежава компании в Русия, Украйна, Литва и Румъния.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Кауфланд" инвестира 40 млн. лв. в нов магазин в "Младост 4" До края на годината веригата ще отвори още един обект в София - в кв. "Горубляне"