Регистрация

Най-големите вериги: Вкусен ръст от 10%

Автор: Боряна Генчева 16 септември 2020

Всички компании в топ 20 са с ръст на приходите, при девет той е над средния. Първите пет вериги са за храни и напитки

Фотограф: Анелия Николова

Статията е част от проекта К100: Най-големите компании в България. Достъп до пълната класация имат читателите с абонамент Капитал PRO. Вижте още за бизнес доклада.

Общите приходи на двадесетте най-големи търговски вериги в България през 2019 г. нарастват с 10% и достигат 7.9 млрд. лева. Ръстът е с два процентни пункта по-висок в сравнение с година по-рано и трудно ще бъде повторен през тази година заради усложненията в COVID ситуацията - най-вече за търговците от нехранителните сектори.
Добрият резултат за 2019 г. се дължи най-вече на девет компании - отличници. Около 20% е ръстът при пет от тях: в хранителния сектор T-Market (25%) и Lidl (23%), при черната и бяла техника - "Зора" (21.6%), при модата - LC Wаikiki (23.8%), и в сектора "направи си сам" - Praktiker (19.8%). От собственика на T-Market - "Максима България", уточняват, че увеличението на приходите от продажби е 12.6%, а останалото явно идва от други приходи. Сходни са показателите на "Фантастико" и веригата за цигари, алкохол и сладки изделия "Аванти". Около 15% е ръстът на дрогериите dm и на марките на Lagardere.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души