Най-големите вериги: Вкусен ръст от 10%
Фотограф: Анелия Николова
Общите приходи на двадесетте най-големи търговски вериги в България през 2019 г. нарастват с 10% и достигат 7.9 млрд. лева. Ръстът е с два процентни пункта по-висок в сравнение с година по-рано и трудно ще бъде повторен през тази година заради усложненията в COVID ситуацията - най-вече за търговците от нехранителните сектори.
Добрият резултат за 2019 г. се дължи най-вече на девет компании - отличници. Около 20% е ръстът при пет от тях: в хранителния сектор T-Market (25%) и Lidl (23%), при черната и бяла техника - "Зора" (21.6%), при модата - LC Wаikiki (23.8%), и в сектора "направи си сам" - Praktiker (19.8%). От собственика на T-Market - "Максима България", уточняват, че увеличението на приходите от продажби е 12.6%, а останалото явно идва от други приходи. Сходни са показателите на "Фантастико" и веригата за цигари, алкохол и сладки изделия "Аванти". Около 15% е ръстът на дрогериите dm и на марките на Lagardere.
Целият текст е на сайта на "Капитал"