С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-големите компании за текстил и облекло: Мода в тъмна гама

Автор: Мара Георгиева 10 септември 2019

Приходите на 20-те най-големи производители на дрехи и платове почти не растат

Фотограф: Цветелина Белутова

Статията е част от K100 - класацията на Капитал на най-големите компании в България. Вижте още за изданието или го поръчайте тук.

Трудна година за най-големите производители на платове и облекло. Макар средната картина да изглежда добра, с няколко изключителни постижения, повечето компании срещат проблеми с хората, поръчките, растящите разходи, а оттам и с рентабилността. През 2018 общите приходи на 20-те най-големи компании за текстил и облекло растат със символичните 1.2%, като достигат 1.337 млрд. лв. Цели 11 дружества отчитат по-ниски приходи за 2018 г., като намалението е най-значимо при "Куш мода" (40.57%), "Ембул инвестмънт" (27.04%), "Пирин текс" (21.28%), а шест фирми са работили на загуба. Едва три дружества постигат двуцифрен ръст на приходите, а само една компания има марж на печалбата над 10%.

"Експортът на облекла и текстил за 2018 е за 2.011 млрд. евро и отбелязва много малък спад от 0.6% спрямо 2017 г. Структурата на износа по продуктови категории остава без промяна, като облеклото държи 71% дял", коментира Радина Банкова, председател на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил. Тя посочва хроничния проблем за сектора – липсата на работна ръка и миграцията. "Наетите лица към края на 2018 са 89 723 срещу 94 982 година по-рано. С други думи, секторът е загубил над 5000 работници за последната година, като отливът е основно при фабриките за облекло", посочва Банкова.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Стремежът за природосъобразен живот стигна и до CSR инициатитивите Грижи за здравето, природата и общността изместват традиционната благотворителност от кампаниите на веригите за бързооборотни стоки